۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85347496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهدای فارس در قاب ایرنا؛ جاویدنام حسام دوست فاطمه

شیراز - ایرنا - مهندس شیمی و دانش‌آموخته مدیریت صنعتی بود، جوانی که برای سرافرازی و آبادی میهن تحصیلات دانشگاهی را در پیش گرفت، در جهاد سازندگی خدمت کرد و برای همین هدف راهی جبهه‌های دفاع مقدس شد؛ ستاره درخشان شهادت سال ۶۷ بر سینه حسام دوست فاطمه ۲۷ساله نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، او فرزند آخر خانواده پرجمعیت علی‌اکبر دوست فاطمه بود؛ حسام، بهار ۱۳۴۰ در خیابان نادر شیراز دیده به جهان گشود.

این فرزند با استعداد فارس، پس از پایان دبیرستان، تحصیلات خود را در دانشکده مهندسی شیراز ادامه داد و مهندس شیمی شد.

حسام دوست فاطمه در جهاد سازندگی فارس مشغول به خدمت شد، معتقد بود که سازندگی را باید در روستاها آغاز کرد و به منظور دانش‌افزایی در حوزه مسئولیتش چند واحد دانشگاهی مدیریت خواند و تا آغاز جنگ تحمیلی در این مسئولیت خدمتگذاری کرد.

این جوان تحصیل‌کرده یکی از اعضای فعال هیات هفت نفره واگذاری زمین در جهاد سازندگی فارس و از اعضای شورای اسلامی شیراز نیز بود.

او با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران اسلامی بی‌درنگ و تعللی عزم جبهه‌های دفاع مقدس کرد، از سوی جهاد سازندگی مسئول یگان دریایی جهاد در جبهه شد و در ادامه مسئولیت فرماندهی گردان امام صادق(ع) فارس را نیز به عهده گرفت.

حسام دوست فاطمه تا ۱۳۶۷ بیشتر در جبهه‌های جنوب حضور داشت و پس از آن به جبهه غرب رفت.

او ۲ بار آماج حملات شیمیایی رژیم بعث قرار گرفت، یکبار زمانی که مقر فرماندهی‌شان به طور مستقیم هدف حمله شیمیایی دشمن قرار گرفت اما درمان شد و باز به جبهه بازگشت و بار دیگر در منطقه خرمال عراق که اینبار افتخار شهادت را برای او به ارمغان آورد.

این فرمانده جوان و رزمنده جبهه دفاع از ارزش‌ها، فروردین ۶۷ و در بیست و همفتمین بهار زندگی‌اش شهید شد، در حالی که چشم انتظار تولد دومین دخترش بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha