۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85340198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۸۶ زندانی در قزوین مشمول مجازات جایگزین حبس شدند

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: یک هزار و ۸۸۶ زندانی طی ۹ ماه نخست سال جاری مشمول مجازات‌های جایگزین حبس شده و از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، علی شعبانی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین مدت سه هزار و ۷۹ زندانی از ارفاقات قانونی استفاده کردند که بخشی از آنها توانستند به کانون گرم خانواده های بازگردند.

وی با تاکید بر استفاده قضات از قوانین ارفاقی برای متهمان و محکومان، افزود: این تخفیف‌های قانونی در راستای زندان‌زدایی، کاهش جمعیت کیفری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بازاجتماعی کردن مجرمان، بازگشت زندانیان به خانواده، کاهش هزینه‌های پرداختی جامعه و تسهیل شرایط متهمان و محکومان اجرا می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه محکومان و زندانیان بیشتری باید از تخفیف های قانونی برخوردار شوند، بیان کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۸۰ آیین‌نامه سازمان زندان‌ها، این تخفیفات شامل مرخصی، انتقال به زندان نیمه‌باز، اعزام به کار در خارج از زندان، ملاقات حضوری یا خصوصی، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط، آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی (پابند) و خدمات پس از خروج است.

به گفته این مسوول قضایی، استفاده از تخفیف‌های قانونی تاثیر به سزایی در حذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از حبس دارد و کرامت انسانی برای محکومان و خانواده‌های آنان را حفظ می‌کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه استفاده از تخفیف‌های قانونی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز کاهش می‌دهد، یادآور شد: تخفیف های قانونی اگرچه یک ابزار حمایتی در راستای حبس زدایی است، اما این قانون شامل جرایم خشن نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha