۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85347934
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: داشتن آرزوی شهادت یک فرهنگ متعالی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با بیان اینکه آرزوی شهادت برای هر انسان علاقه مند یک فرهنگ متعالی در جامعه به شمار می رود، گفت: چنین نیست که هر انسانی پای این معنا بایستد، دعا کنیم تا خداوند لیاقت، فرهنگ و باور این مساله را به همه ما عنایت کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان که در حسینیه ثارالله سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عمر انسان با خیلی چیزها می‌تواند ختم شود، در انواع مرگ‌هایی که وجود دارد، اما چه چیزی زیباتر از شهادت است؟ کسی که عقل و درکش برسد، باید دعا کند عاقبتش ختم به شهادت شود، باید برای رسیدن به این عاقبت بخیری و توفیق به خدا التماس کنیم.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر نوشتند "من از خدا درخواست می‌کنم که هم پایان زندگی من و هم پایان زندگی تو را شهادت قرار بدهد"، یعنی این برای حضرت مطلوب بوده که برایش دعا می‌کرده است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: امام حسین (ع) فرمودند "اشتیاق من به شهادت همان اشتیاقی است که یعقوب برای دیدار یوسف داشت، با چنین اشتیاقی به میدان شهادت می‌آیم".

آیت الله عابدینی ادامه داد: مکرم عالی‌ترین مقام کرامت است، شهیدان مکرم هستند، یعنی در قله کرامت قرار گرفته‌اند، امام سجاد (ع) خطاب به یزید فرمود "ما در قله بلند موفقیت انسان، یعنی کرامت قرار داریم و به دنبال شهادتیم، تو ما را از کشته شدن می‌ترسانی؟".

وی با اشاره به اینکه امروز دل‌های همه ما گرفته است، افزود: غم زنان، کودکان و مظلومان غزه، غم شهادت شهدای گرانقدر زائر مزار حاج قاسم سلیمانی و غم دوری از حاج آن شهید دل‌های ما را محزون کرده است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: تنها یادگاری که از جسم حاج قاسم سلیمانی برای ما به یادگار مانده، دست بریده ایشان است، این دست انسان را به یاد حضرت عباس (ع) می‌اندازد، حضرت ابوالفضل (ع) در روز عاشورا یک بار خدمت امام حسین (ع) آمد و اجازه میدان گرفت، ایشان فرمودند " تو فرمانده لشکر من و پرچمدار من هستی، اگر بروی لشکر من از هم می‌پاشد"، آن حضرت نیز اطاعت امر کرد و برگشت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه هر چه نزد ما بماند تاریخ مصرف دارد و همیشگی نیست اما هر چیزی که به خدا بدهیم ماندگار و همیشگی است، گفت" حضرت عباس (ع) تا وقتی دست در بدن داشتند نگفتند من تا ابد حامی دین هستم اما همین که دستش قطع شد باور کرد که خدای متعال معامله را با او شروع کرده و خریدارش شده است، وقتی خدا دست حضرت را می‌پذیرد و معامله را شروع می‌کند، این دست یدالله می‌شود، وقتی یدالله شد تا قیامت حامی دین خدا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha