۲۰ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۴۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85350433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: غزه امروز نمایشگاه تمدن غرب است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه امروز غزه نمایشگاه تمدن غرب است، گفت: آمریکا، کشورهای اروپایی مثل فرانسه، انگلیس و حتی شرقی‌ها تمدن‌هایشان را در هم آمیخته‌ و نمایشگاه نسل‌کشی را در غزه ترتیب داده‌اند.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: ما یک تمدن این چنینی داریم و یک تمدن فاطمی داریم که خواهران حوزوی ما باید پای آن بایستند.

وی افزود: تمدن فاطمی این است که امام حسن (ع) مادرشان را مشغول نماز شب می‌بینند که همه را دعا می‌کنند اما نامی از خودشان نمی‌برند، علت را جویا می‌شوند، حضرت فاطمه (س) می‌فرمایند «الجار ثم الدار».

امام جمعه قزوین تاکید کرد: یک زمانی حوزه علمیه را فقط برای این می‌دیدند که احکام شرعیه را برای مردم بیان کنند، آن موقع ظرفیت اینقدر بود و مخاطبان هم محدود بودند، امکانات رسانه‌ای و نفوذ جهانی نداشتیم اما اکنون ما همه کاره مقاومت اسلامی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ابتدای پیروزی انقلاب، وزیر امور خارجه وقت به یکی از کشورهای منطقه خلیج فارس رفته بود و در مصاحبه‌ای گفته بود ما کاری به کشورهای دیگر نداریم و انقلاب ما مختص ایران است، امام راحل در اولین سخنرانی خود پس از این ماجرا فرمودند «ما انقلابمان را به همه جهان صادر می‌کنیم».

وی یادآور شد: مردم وقتی زمین‌ خواری، فساد و امثال اینها را ببینند اعتمادشان خدشه‌دار می‌شود، کسانی که اعتماد مردم را به آتش می‌کشند به مراتب پست‌تر و پلیدتر از کسانی هستند که سطل‌های زباله را آتش می‌زنند.

به گفته وی، پرهیز از عوام‌ زدگی نیز حایز اهمیت است، برخی فعالیت‌ها ظواهر جذابی دارند اما ارتباطی به حوزه ندارند، اینها جالب نیستند.

حوزه خواهران ظرفیت بالقوه‌ای است که باید به فعلیت برسد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی فاضل نیز اظهار کرد: به همت و اخلاص مرحوم آیت‌الله شرعی و در سایه امنیت جمهوری اسلامی، حوزه علمیه خواهران ۲۷ سال سابقه فعالیت دارد، تمام مدیران تلاش و کوشش خود را برای اعتلای حوزه علمیه خواهران به کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: حوزه خواهران ظرفیت بالقوه‌ای است که باید به فعلیت برسد و در خدمت جمهوری اسلامی قرار بگیرد و در جهت تعالی دین گام بردارد.

این مسوول ادامه داد: ما قریب به ۵۰۰ مدرسه در کل کشور داریم، دانش‌آموختگان ما در عرصه‌های تبلیغ و تدریس فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: شورای سیاست‌گذار برنامه پنج ساله ای را تصویب کرده که در افق ۱۴۱۴ حوزه علمیه خواهران باید در جایی بایستد که بانوان حوزوی در قله باشند و در سطوح بالا از جهات مدیریتی و تدریس بی‌نیاز از حضور آقایان در حوزه باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha