معرفی ۱۳۰۵ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانکها در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یکهزارو ۳۰۵ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان که آورده نقدی داشته‌اند برای دریافت تسهیلات به شبکه بانکی معرفی شده‌اند.

سید زبیر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با همکاری بانکهای عامل استان همه متقاضیان معرفی شده طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات مورد نیاز را دریافت کردند.

وی تعداد واحهای انعقاد قرارداد شده طرح نهضت ملی مسکن در استان را ۹۶۳ واحد دانست و بیان کرد: تاکنون برای یکهزارو ۶۸۶ واحد در سطح این استان نیز پروانه ساختمانی صادر شده است.

موسوی اضافه کرد: از این تعداد پروانه ساخت صادر شده در سطح استان ۴۱۶ پروانه بنیاد ساخت بوده که در ۲ فاز ۲۸۸ واحدی و ۱۲۸ واحدی در حال ساخت است.

میزان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد و ۵۰۰ ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در جمع بندی عملکرد بنیاد مسکن های سراسر کشور نسبت به تعهدات خود در هر شاخص ( صدور مجوز ساختمانی ، معرفی به بانک متقاضیان، انعقاد قرارداد با بانک های عامل) این استان رتبه برتر را نسبت به سایر استانها را کسب کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه ۲۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران هم اینک آماده افتتاح است و دهه فجر امسال به مورد بهره برداری کامل خواهد رسید.

موسوی افزود: طرح نهضت ملی شهرستان گچساران هم اکنون با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی همزمان با دهه مبارک فجر به متقاضان واگذار خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون پنج سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت می باشد که سه سایت آن از سوی راه شهرسازی و مابقی از سوی بنیاد مسکن در حال احداث است.

موسوی اظهارکرد: این طرح ها به صورت مجتمع های چهار واحدی به مساحت بیش از ۱۰۰ متر در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ۲ هزارو ۷۳۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در این شهرستان به متاضیان واگذار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خانه های روستایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد و با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۵ درصد در دست ساخت است.

از این تعداد ۸۰۰ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خودمالکی است.

برنامه چهارساله مسکن این استان احداث ۴۸ هزار خانه در قالب طرح های مختلف مسکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha