بنیاد تعاون زندانیان ۷۰۰ واحد تولیدی در کشور راه‌اندازی کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: این بنیاد از دولت پول ، وام و قرض نمی‌گیرد و در ۱۲ سال اخیر ۷۰۰ واحد تولیدی را با ظرفیت تولید پنج هزار نوع محصول در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی کرده و مددجویان در آنها کار می‌کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد تعاون زندانیان، رحیم مطهرنژاد روز چهارشنبه در اردبیل اظهار کرد: آموزش مهارت کسب و کار در زندان‌ها ، مددجویان را از تکرار جرم بعد از آزادی باز می‌دارد و فقط یک تا ۲ درصد زندانیان به دلیل تخلف مجدد به زندان باز می‌گردند.

وی افزود: بنیاد تعاون زندانیان در سراسر کشور یک هزار و ۳۵۰ فروشگاه را در داخل زندان‌ها راه‌اندازی کرده ، برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی مددجویان نیز ۳۰ فروشگاه را در کشور دایر و در ۱۸ ماه اخیر نیز بیش از ۲۰ نمایشگاه از توانمندی‌های تولیدی و تخصصی مددجویان زندان‌ها از جمله صنایع دستی برپا کرده است.

وی ادامه داد: بنیاد تعاون زندانیان کشور ۱۵ هزار هکتار زمین در اختیار دارد که برای راه‌اندازی مراکز دامپروری، پرورش آبزیان و مرغ و طیور و همچنین راه‌اندازی گلخانه از آن استفاده می‌کند ، تاکنون ۱۰ هزار هکتار گلخانه ایجاد کرده و بخش عمده شاغلان آنها مددجویان زندان‌ها هستند.

مطهرنژاد گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان در استان اردبیل که ۷۰ درصد واجدین شرایط بنیاد تعاون زندانیان را شامل می‌شوند، با خدمات بنیاد شاغل شده‌اند و در صورتی که در استان اردبیل زمین لازم در اختیار بنیاد قرار دهند، آمادگی راه‌اندازی واحدهای دامپروری، گلخانه‌ای و پرورش آبزیان برای اشتغال زندانیان را داریم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ادامه داد: سالانه توسط مردم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در سراسر کشور کمک مالی می‌شود.

وی با اشاره به این که زندانیان در ۲ مقطع زندان و پس از آزادی از آن به کمک و حمایت نیاز دارند ، تصریح کرد: اشتغالزایی و کارآفرینی بنیاد تعاون زندانیان برای رفع مشکلات مددجویان در این ۲ مقطع بسیار کارساز است.

مطهرنژاد افزود: تعداد زندانیان زن در کشور کم است و بنیاد تعاون زندانیان برای زنان زندانی نیز کارآفرینی می‌کند و در کارآفرینی به مددجویان تفاوتی قائل نمی‌شود.

وی اجرای بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری مکانیزه، یک هزار هکتار باغ پسته، ایجاد نخلستان در هرمزگان، تولید خاویار در گیان، سه هزار هکتار جنگلکاری در استان البرز و معرفی نیروی انسانی کاربلد از بین مددجویان به شرکت‌ها و واحدهای صنعتی مهم کشور را از دیگر عملکردهای بنیاد تعاون زندانیان ذکر کرد.

وی ادامه داد: در زندان‌های کشور به تناسب جمعیت مددجویان، سوله‌هایی مستقر کرده و توسعه می‌یابد تا فضای کافی برای اشتغال زندانیان فراهم شود.

وی به بازدید خود از زندان‌های حدود ۱۰ کشور خارجی اشاره کرد و گفت: بدون شک رعایت حقوق شهروندی و حقوق زندانیان در ایران به مراتب بیشتر و بهتر از کشورهای خارجی است.

مردم به زندانیان آزاده شده دارای مهارت کار اعتماد کنند

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ادامه داد: خدمات کارآفرینی این بنیاد سبب می‌شود چهار آسیب از خود زندانی، هم بندی او، خانواده و محیط زندگی و کار او کم شود اما زندانیان بعد از آزادی با مشکل سوء پیشینه مواجه می‌شوند ، در حالی که زندانیانی که از خدمات بنیاد تعاون زندانیان برخوردار می‌شوند، بهترین و معتمدترین نیروی کار و تولید هستند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از مردم خواست، به زندانیانی که از خدمات کارآفرینی و مهارت‌آموزی این بنیاد بهره‌مند و آزاد شده‌اند، اعتماد کنند و به آنها نگاه مثبتی داشته باشند تا آنها از جامعه طرد نشده و بار دیگر دچار خطا نشوند.

او استقبال و پذیرش مردم و کارآفرینان از مددجویان دارای مهارت‌های حرفه‌ای را در تکمیل روند اصلاح و هدایت آنها بسیار موثر خواند و از مردم خواست، با آغوش باز از مددجویان دارای مهارت‌های کار و تولید استقبال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha