۷۷ نخبه به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم در قم راه یافتند

قم- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ۴۰ هزار نفر از کل کشور امسال در مراحل مختلف بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف حضور پیدا کردند و در نهایت ۷۷ نفر از برادران و خواهران به مرحله نهایی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در حاشیه آغاز این مسابقات به خبرنگار ایرنا افزود: رقابت‌های بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی شامگاه سه شنبه به میزبانی استان قم در سه بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به مدت چهار روز در قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری عنوان کرد: از مجموع ۷۷ نفر شرکت کننده در استان قم، در بخش تفسیر ۱۴ نفر از برادران و ۱۵ نفر از خواهران، در بخش صحیفه سجادیه هشت نفر از برادران و ۹ نفر از خواهران و در بخش نهج البلاغه ۱۳ نفر برادران و ۱۸ نفر از خواهران شرکت دارند و در هر رشته از پنج نفر از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: نفرات راه یافته به مرحله نهایی مسابقات بخش معارفی که در قم برگزار می‌شود پیشتر در مسابقات شهرستانی و استانی شرکت کرده‌اند.
به گفته وی، مسابقات شامل برگزاری بخش‌های آزمون کتبی و شفاهی است.
وی گفت: افتتاحیه مسابقات ساعت ۱۸ روز امروز بود و ۲۳ دیماه نیز از ساعت ۹:۳۰ اختتامیه در سالن همایش امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار می شود.
اسکندری با اشاره به این‌که‌ دبیرخانه دائمی بخش معارفی مسابقات قرآن سازمان اوقاف کشور سال گذشته در قم تشکیل شده‌ است گفت: این مسابقات نباید منحصر به ایران باشد و باید در سال های آتی در بعد بین‌المللی به آن پرداخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha