افزون بر ۲۲۵ میلیارد ریال به طرح‌های فرهنگی خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۲۵ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری این استان تخصیص یافت.

تقی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار سفر استانی برای تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی استان شامل مجتمع فرهنگی بجنورد دوبرار، شهرستان فاروج، گرمه و جاجرم ابلاغ شده است که باید جذب شود.

وی افزود: از مجموع این اعتبار؛ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری دو برار بجنورد در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۱۸۷ میلیارد ریال برای اجرای کامل فونداسیون، اسکلت، سقف و بخشی از تیغه چینی ها تخصیص و هزینه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی هنری دوبرار بجنورد در سال ۱۳۸۷ مصوب و در سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آن با ۱۸ هزار متر مربع زیربنا آغاز شد که ساخت این مجتمع تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد:‌ مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی-هنری گرمه، جاجرم و فاروج توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در نظر گرفته شد که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال آن جذب و برای تکمیل پروژه ها از جمله دیوارکشی ،نازک کاری و نقاشی پروژه ها هزینه شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه‌های استان از محل سفر ابلاغ شد که تاکنون هشت میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال برای ساخت و تکمیل کتابخانه مانه و سملقان، کتابخانه عمومی اسفراین جذب شده است که اقداماتی از جمله ترمیم سقف کاذب و سایبان و راه اندازی سیستم سرمایشی مجتمع انجام شده است.

وی یادآور شد:‌ مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل و تجهیز کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان در این سفر مصوب شد که تاکنون از این محل اعتباری جذب نشده است.

طرح های فرهنگی خراسان شمالی
عنوان مصوبه

درصد تحقق

نتیجه توضیحات
اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی-هنری گرمه، جاجرم و فاروج ۳۰ درصد عدم تخصیص اعتبار کافی از طریق سازمان برنامه کشور و استان تخصیص ۳۰۰۰۰ میلیون ریالی برای دیوار کشی، نازک کاری و نقاشی پروژه ها
اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل کانون‌های فرهنگی مساجد 0 وجود مانع قانونی در تخصیص اعتبار
اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه‌ها ۵.۶% عدم تخصیص اعتبار کافی از طریق سازمان برنامه کشور و استان تخصیص۸۴۴۷ میلیون ریالی برای احداث و تکمیل کتابخانه مانه و سملقان، اسفراین
اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد ۱۵.۵۸% تخصیص ۱۸۷ میلیارد ریال برای اجرای فونداسیون، اسکلت، سقف و بخشی از تیغه چینی ها

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالن‌های سینما و تئاتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha