رشد بیش از ۲ برابری روکش آسفالت راه های همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه های همدان انجام شد که این رقم در سال جاری به ۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

مهرداد آهکی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان افزود: اجرای ۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت برای استان همدان طی سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده بود که ۹ ماهه امسال نه تنها این عدد محقق شد بلکه به حدود سه برابر تعهد یاد شده دست یافتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان همچنین اضافه کرد: چنانچه مشکلی در تامین قیر مورد نیاز به وجود نمی آمد و شرایط جوی نیز مساعد بود می توانستیم این عدد را تا ۸۰۰ کیلومتر هم برسانیم در عین حال هر تن آسفالت مورد نیاز برای روکش راه ها بیش از ۲۲ میلیارد ریال هزینه می برد.

تعداد ایمن سازی نقاط حادثه خیز همدان به ۳۰ مورد تا پایان سال افزایش می یابد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: از ابتدای امسال امسال تاکنون ۱۷ نقطه حادثه خیز ایمن شده که این رقم تا پایان سال به ۳۰ نقطه و مسیر افزایش می یابد.

این مسوول ادامه داد: یکی از دغدغه های رهبری فرزانه انقلاب اسلامی کاهش آمار سوانح جاده ای است چرا که به طور متوسط روزانه ۱۰۰ نفر معادل سقوط یک هواپیما در سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: هر چند ایمن سازی و توسعه راه ها برای پیشگیری از بروز سوانح و بخشندگی راه یکی از موراد مورد توجه برای کاهش سوانح است اما مهم تر از آن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در حین رانندگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تاکید کرد: حتی در صورت توسعه و تجهیز همه راه ها و تبیدل شدن آنها به اتوبان و بزرگراه نمی توان انتظار داشت و تضمین کرد خودرویی که با ۱۸۰ کیلومتر در ساعت تردد یا راننده با حالت خواب آلودگی رانندگی می کند دچار سانحه نشود.

آهکی با بیان اینکه کاهش سوانح جاده ای ناز به کار فرهنگی است،ادامه داد: براساس آخرین آمار، ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است که سهم همدان ۵۲ نقطه است.

وی با بیان اینکه همدان در رفع نقاط حادثه خیز استان پیشتاز کشور به شمار می رود، بیان کرد: قرار بود از این ۵۲ نقطه حادثه خیز ۲۱ نقطه امسال و ۳۱ نقطه سال آینده ایمن سازی شود که از سهمیه امسال ۱۷ نقطه حادثه آفرین ایمن سازی شده و تا پایان سال این عدد به ۳۰ نقطه می رسد.

بهره برداری از مجهزترین نمازخانه بین راهی در همدان

آهکی بیان کرد: سازمان راهداری منشاء بسیاری از خدمات و فعالیت ها است چرا که به عنوان یک دستگاه خدمات رسان تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

وی اضافه کرد: همدان پل ارتباطی دیگر استان ها با غرب کشور است و اوج تردد از مسیرهای ارتباطی این استان در اربعین حسینی است به گونه ای که امسال چهار میلیون زائر از جاده های همدان به سمت عراق تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان ادامه داد: به تازگی ۱۶ نمازخانه مجهز توسط سازمان راهداری در کشور بهره برداری شد که در گردنه سوباشی همدان نیز یک نماز خانه مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویش بهداشتی برای بانوان و آقایان و سرویس بهداشتی مختص معلولان و یک بخش تجاری راه اندازی شد.

به کارگیری ۵۶۳ راهدار در طرح زمستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ۵۶۳ نفز از راهداران با مستقر شدن در ۳۵ راهدارخانه کار ایمن سازی راه ها را با پاکسازی جاده از برف، پخش شن و نمک و یخ زدایی بر عهده دارند.

آهکی اضافه کرد: استان همدان دارای ۴۵ گردنه و نقطه برفگیر در مجموع به وسعت ۲۶۰ کیلومتر است.

وی اظهار کرد: سه هزار و ۳۵۰ کیلومتر خط کشی، سه هزار مورد نصب تابلو، پاکسازی ورودی و خروجی دهانه یک هزار ۸۰۰ پل برای پیشگیری از سریز شدن آب در سطح جاده و لغزندگی و یخ زدن سطح آسفالت از اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

۹۹ درصد راه های روستایی همدان آسفالته هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ۹۹ درصد راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت آسفالت بهره مند هستند که در این باره این استان پس از قم رتبه دوم کشور را دارد.

آهکی افزود: امسال ۴۲ کیلومتر از رویه آسفالت راه های روستایی همدان انجام شد که با این اقدام ۱۸روستا از نعمت راه آسفالته استاندارد بهره مند شدند.

وی ادامه داد: همچپنین با مشارکت خیران راه ۱۱ روستا به طول ۲۷ کیلومتر آسفالت شد که در این باره خیران در زمینه حمل آسفالت، پخش و کوبیدن آسفالت همکاری داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تاکید بر اینکه هیچ راه روستایی بدون مطالعه احداث نمی شود،اظهار کرد: یکی از مشکلات پیش روی تعریض، توسعه و استاندارد سازی راه های روستایی تملک اراضی کشاورزی و باغات حاشیه راه است.

آهکی اضافه کرد: برخی از باغات و اراضی کشاورزی در صورت تملک، از زمین کشاورزی برای بهره برداری از سوی کشاورز باقی نمی ماند بنابراین باغدار و کشاورز راضی به واگذاری آن نمی شود.

وی بیان کرد: بالا بودن آمار سوانح رانندگی در راه های روستایی تنها به علت کم عرض بودن این مسیر و جاده ها نیست بلکه نحوه رانندگی در این قبیل جاده ها بکب از علل فراوانی تصادف است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: به طور حتم باید درباره نحوه رانندگی در مسیرهای فرعی و روستایی با بزرگراه و آزاد راه تفاوت قائل شد و نمی شود با همان سرعتی که راننده در بزرگراه تردد می کند در جاده فرعی و روستایی طی مسیر کند.

آهکی با تاکید بر اینکه باید در کنار توسعه راه های روستایی فرهنگ سازی نیز صورت گیرد گفت: میزان سرعت پیش بینی شده برای مسیرهای فرعی در شب ۷۵ کیلومتر در ساعت و در روز ۸۵ کیلومتر در ساعت است و تجاوز از آن امکان وقوع حوادث را افزایش می دهد.

وی بیان کرد: اخذ عوارض حمل بار از معدن داران در سال جاری روند مطلوبی داشته است که موجب افزایش ۱۲ درصدی حمل بار از نظر تناژ و ۵۰ درصد درامد و در مجموع رشد مالی سازمان راهداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha