سکونت اقوام و مذاهب، فرصتی برای توسعه و امنیت ایران است

گرگان- ایرنا- مشاور رییس‌ جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: سکونت مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب گوناگون، فرصتی برای توسعه و امنیت کشور است که در سایه استفاده درست از این ظرفیت، ایران قوی و اسلامی خلق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام کریمی روز چهارشنبه در آیین پایانی همایش ملی مذاهب در بازآفرینی تمدن اسلامی در گرگان، اظهار کرد: اقوام فرصت و زبان آنان سرمایه‌ای برای کشور است که باید به این تنوع رنگارنگ و زیبا احترام گذاشت.

وی بیان کرد: همه باید از دین، قرآن و تمدن اسلامی حمایت کنیم و در این میان، معرفی یک مذهب به عنوان مجموعه کامل دین، خطرناک بوده و زمینه بروز اندیشه‌های تکفیری را فراهم خواهد کرد.

کریمی اظهار کرد: فرهنگ، زیربنای یک جامعه است و در عالم بشریت و هستی چیزی جاودانه و ماندگارتر از فرهنگ و علم نیست.

ماموستا کریمی با بیان این که پایه اصلی اسلام و قرآن «اقراء» به عنوان نماد اتکا و تاکید اسلام به علم است گفت: بر پایه توصیه‌های مکرر دین و پیامبر (ص)، جز زمان ضرورت که مجبور به دفاع از خود در برابر ظلم و ظالم باشیم، دست به اسلحه نمی‌بریم.

وی اظهار کرد: اقوام و مذاهب اسلامی، گل‌های گلستان خداوندی هستند که خداوند متعال بین آنها خط‌کشی نکرده و تفاوتی بین‌آن‌ها قائل نشده است.

حجت الاسلام نورعلی دیلم رییس مرکز اسلامی گلستان نیز از آمادگی این استان برای استقرار دبیرخانه دایمی همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» خبر داد و گفت: این استان شمال به سرزمین برادری و رنگین کمان اقوام مشهور است.

در این همایش ۲ روزه که مهم ترین اهداف آن تحقق بخشیدن منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی بوده، ۵۰ اندیشمند و شخصیت‌ برجسته و علمی مذاهل امامیه، حنفی و شافعی از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، تهران، قم و مازندران و علمای شیعه و سنی استان گلستان شرکت داشتند.

برگزاری این همایش ملی با همکاری دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، موسسه مذاهب اسلامی قم، استانداری گلستان، مرکز اسلامی استان، جامعه المصطفی العالمیه، حوزه علمیه برادران و خواهران، مرکز تخصصی حضرت ولیعصر (عج)، مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) گرگان و دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس، انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha