افزایش ۶۰ هزار متر مربعی فضاهای ورزشی همدان در دولت سیزدهم

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به توجه دولت مردمی به تقویت فضاهای ورزشی مورد نیاز جوانان و دیگر اقشار جامعه،گفت: در دولت سیزدهم ۴۳ طرح راکد ورزشی استان احیا و فعال شده و همچنین ۶۰هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی حقیقی در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز همدان با تمجید از نگاه حمایتی و تاثیرگذار این رسانه در پیشبرد اهداف و موفقیت‌های ورزش همدان اظهار کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در استان همدان است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در دهه گذشته تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود به دلیل کم توجهی از ردیف دریافت بودجه نیز خارج و یا حتی به فراموشی سپرده شد و برخی از طرح‌ها همچون استخر شنای اسدآباد باوجود نواقص، به صوررت نمایشی افتتاح شده بود.

حقیقی، ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان را یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع، اجرا و تکمیل این طرح‌ها را شتاب بخشید و به عنوان خادم مردم، با نگاه عدالت محور در توزیع امکانات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام توانستیم چراغ بسیاری از اماکن ورزشی این خطه را روشن کنیم.

دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع، اجرا و تکمیل این طرح‌ها را شتاب بخشید و به عنوان خادم مردم، با نگاه عدالت محور در توزیع امکانات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام توانستیم چراغ بسیاری از اماکن ورزشی این خطه را روشن کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: هم اکنون چند طرح مهم ورزشی از جمله چمن سرکان با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار، زمین چمن طبیعی اسدآباد نیز با هفت میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری هستند ضمن اینکه سالن باستانی شهرستان فامنین مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند و در کنار این طرح‌ها، تکمیل سالن ورزشی فامنین و بهسازی مجموعه ورزشی علیمرادیان نیز در حال انجام است.

حقیقی همچنین با اشاره به بهره برداری از سایر طرح‌های ورزشی طی پائیز گذشته، بیان کرد: زمین چمن اسلام‌شهر آق‌گل در شهرستان ملایر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال، زمین چمن روستای توئین از توابع همدان و چمن مصنوعی در روستاهای کبودرآهنگ افتتاح شدند.

جذب بیشترین اعتبار از سفر رییس جمهور

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه بودجه مالی بی‌نظیری را در این مدت جذب کرده‌ایم، افزود: بودجه قابل توجهی طی یک سال اخیر از سازمان مدیریت، اعتبارات ملی و مصوبات رییس جمهور جذب شده است.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبات رییس جمهور به بخش ورزش و جوانان همدان، تاکنون ۶۳۰ میلیارد ریال جذب شده است.

حقیقی با بیان اینکه در بحث تجهیز و تعمیرات اماکن ورزشی نیز اقدامات چشمگیری داشته‌ایم، گفت: کفپوش سالن ۶ هزار نفری سردار شهید سلیمانی همدان با اعتبار۴۰ میلیارد ریال در حال تعویض است و چمن مصنوعی زمین چمن سردار شهید شمسی‌پور نیز با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار نصب و آماده افتتاح است.

وی افزود: همچنین تعمیرات و تجهیز سال‌های ورزشی تختی، فردوسی و زمین چمن ورزشگاه شهدای قدس در این مدت انجام شده است.

حقیقی با اشاره به تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی، ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۱۶۰میلیارد ریال بودجه برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۳ طرح که بیش از سه سال راکد مانده بود دوباره احیا شد،اظهار کرد: تجهیز خانه کاراته، تعویض کف پوش چند سالن ورزشی، تعویض چمن مصنوعی و پیست موتورسواری از جمله طرح‌های تعمیر و تجهیز بوده است.

وی ادامه داد: پیرو فراخوان شناسایی سرمایه گذار برای تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی و با توجه به اعلام آمادگی تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارگروه واگذاری برای بررسی توجیه واگذاری اماکن ورزشی تشکیل جلسه داده و ۲ استخر در ملایر و کبودرآهنگ به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در قالب ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به سیاست دولت برای تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا، گفت: سعی ما بر این است تا با حمایت و تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان را در کوتاه‌ترین مدت ممکن به بهره برداری برسانیم.


برگزاری ۳۷ مجمع انتخاباتی در فضای سالم

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: تمام مجامع انتخاباتی هیات های ورزشی استان همدان در نهایت سلامت برگزار شده‌اند.

حقیقی اظهار کرد: از زمانی که مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان استان را برعهده گرفته‌ام ۳۷ مجمع انتخاباتی هیات‌های مختلف ورزشی در استان همدان در کمال صحت و سلامت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه طبق آئین نامه مسوولیت برگزاری مجامع بر عهده روسای فدراسیون‌ها است، گفت: بر اساس ماده هفت آئین نامه مسوولیت برگزاری مجامع بر عهده روسای فدراسیون‌ها می‌باشد و صحت و سلامت تمامی مجامع به تأیید وزارت و فدراسیون‌های مربوطه رسیده است.

وی با اشاره به اختیارات رئیس فدراسیون به عنوان رئیس مجمع بیان کرد: طبق ماده ۱۵ آئین نامه هیات ورزشی اختیارات رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان به نحوی تدوین شده که رئیس فدراسیون می‌تواند حتی بعد از انتخابات فرد منتخب را عزل کند.

حقیقی با اشاره به سابقه پنج سال مدیریتی داوطلبان هیات‌های ورزشی گفت: در ماده پنج دستورالعمل جدید برگزاری انتخابات هیات‌های ورزشی استانی در خصوص سوابق مدیریتی و اجرایی احراز پست ریاست هیئت به وضوح موارد آورده شده و بهتر است افرادی که قصد ثبت نام در مجامع هیئت‌های ورزشی را دارند آئین نامه و دستورالعمل‌های مربوطه را مطالعه کنند.

افزایش ۶۰ هزار متری فضاهای ورزشی همدان در دولت سیزدهم

تیم فوتبال پاس شانزده سال بلاتکلیف است

وی در مورد وضعیت تیم فوتبال پاس و انتظار طرفداران و دوستداران این تیم گفت: براساس قانون نمی‌توانیم ریالی به این تیم کمک کنیم و نماینده بازرسی و دیوان محاسبات و نیز ذیحساب مستقر در اداره ورزش اجازه هزینه کردن خارج از ردیف‌های قانونی را نمی‌دهند.

حقیقی بیان کرد: پاس طی شانزده سال گذشته با همین روند اداره شده و نتیجه آن نیز مطلوب نبوده، باید از ابتدا برای این تیم زیرساخت‌های اقتصادی و درآمدزایی فراهم می‌کردند.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری در مورد تیم پاس از حیطه وظایف اداره کل ورزش استان خارج است و هیات موسس و هیات امنای باشگاه باید تصمیم گیری کنند هر چند ما نیز در این سال‌ها زیرساخت‌های تمرینی، خوابگاه و شرایط برگزاری مسابقات خانگی تیم را مهیا کرده‌ایم.

حقیقی خاطرنشان کرد: پاس نیازمند منابع درآمدی پایدار است، امسال پتروشیمی هگمتانه در حمایت از این تیم متعهد شده و انتظار داریم به تعهدات خود عمل کند.

قهرمانان همدانی زیر چتر حمایتی

حقیقی با تاکید بر اینکه حمایت از قهرمانان و مدال آوران جزو وظایف دستگاه ورزش است، گفت: اردیبهشت ماه امسال ۱۱۳ نفر از قهرمانان، مربیان، داوران و عنوان‌داران ملی و فراملی سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ورزش استان همدان مورد تجلیل قرار گرفتند که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی اضافه کرد: همین ماه گذشته نیز از کاروان ورزش استان همدان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو نیز با حضور استاندار تقدیر شد که نشان از حمایت‌های ویژه از قهرمانان داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: در این برنامه باشکوه از همدان در این رقابت‌ها ۱۸ داور، مربی و ورزشکار ملی پوش تجلیل شد.

وی افزود: این رویکرد ادامه دار است و هر ورزشکاری که بتواند در میادین رسمی بین المللی به موفقیت دست یابد، مشمول حمایت‌های ویژه خواهد شد.

افزایش ۶۰ هزار متری فضاهای ورزشی همدان در دولت سیزدهم

پیشتاز در برگزاری نشست‌های ساماندهی امور جوانان
مدیرکل ورزش و جوانان همدان همچنین گفت: در برگزاری ستاد استانی و شهرستانی ساماندهی امور جوانان جزو پیشتازان کشور هستیم و به خوبی نیازهای نسل امروز در آنها پیگیری می‌شود.

حقیقی افزود: سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات به سمن‌ها، تسریع در پرداخت وام ازدواج، تقویت کیفی و کمی سازمان‌های مردم نهاد در امور جوانان، تجلیل از جوانان نخبه و موفق و نیز برگزاری نشست‌های هفتگی با سمن‌ها جزو برنامه‌های اجرایی حوزه جوانان این اداره کل بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه عزت و پیشرفت دستاوردها و فناوری‌های نوین صنعت ورزش برای نخستین بار در استان همدان، کسب عنوان برتر در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی و برگزارش جشنواره تکریم از الگوهای عفاف و حجاب در ورزش بانوان همدان از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل طی سال جاری بوده است.

در این مراسم از رضا اولادی رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز همدان به جهت تاثیرگذاری این رسانه در پیشبرد اهداف تعالی و روبه رشد ورزش و جوانان استان همدان با اهدای تندیس بازی های آسیایی هانگژو چین تقدیر به عمل آمد.

خبرگزاری ایرنا به صورت ماهیانه بیش از یکصد خبر، گزارش و فیلم از دستاوردها و برنامه های حوزه ورزش و جوانان تهیه و انتشار می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha