آمادگی جسمانی مناسب نیاز انکارناپذیر جامعه و زندگی امروزی است

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: آمادگی جسمانی مناسب نیاز انکارناپذیر جامعه کنونی ماو زندگی امروز است.

احمد گواری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: با توجه به بیماری‌های مختلف موجود در جامعه که به دلیل کم تحرکی حادث می شود، مردم باید بیشتر به نقش ورزش در جلوگیری از این بیماری‌ها آگاه شوند.

وی که برای حضور در مجمع سالیانه هیات آمادگی جسمانی گیلان به رشت سفر کرده است، ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده متاسفانه بیش از هشت میلیون نفر در کشور دیابت دارند و در این میان ابتلاء به فشار خون بالا، دردهای مفصلی و چاقی مفرط نیز در بین اقشار مختلف مردم زیاد است.

وی افزود: این در حالی است که ورزش کردن می تواند ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد از اینرو فدراسیون آمادگی جسمانی با سلامت جامعه در ارتباط مستقیم است و هرچه در این بخش سرمایه‌گذاری شود، سلامت جامعه تضمین می شود.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم ورزش را در جامعه بیش از پیش گسترش دهیم نیازمند کمک دولت، سایر دستگاه‌ها و ارگانها هستیم تا با ترویج روزافزون ورزش در جامعه ، میزان بیماری‌هایی همچون دیابت، چاقی و فشار خون بالا کاهش یابد و مردم بیشتر با فواید ورزش آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در این راستا این فدراسیون در بخش سلامت جامعه تمرکز کرده و هر هفته جمعه ها برنامه‌های ورزشی مختلف را در پارکها در سطح کشور اجرا می کند تا اقشار بیشتری از جامعه به امر ورزش ترغیب شوند.

گواری بیان کرد: تمام تلاش ما آن است که ورزش برای مردم یک عادت روزانه شود و همه آحاد جامعه بخشی از وقت خود را به ورزش اختصاص دهند و بتوانیم جامعه‌ای با نشاط، پویا و شادابی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک حدود پنج هزار و ۳۰۰ باشگاه در سطح کشور در رشته‌های آمادگی جسمانی مجوز فعالیت دارند و روزانه بیش از یک میلیون نفر در بخش آمادگی جسمانی ورزش می‌کنند که امید است این آمار هر روز افزایش یابد.

وی گفت: تفاهم نامه هایی نیز با سازمانها و ارگانهایی که جمعیت متمرکز دارند، امضاء کرده ایم تا ورزش را در این مراکز بیش از پیش گسترش دهیم که از آن جمله نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، اداره کار و رفاه اجتماعی و مانند آن هستند.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی به ترویج ورزش قهرمانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر گسترش ورزش همگانی از دیگر اهداف مهم این فدراسیون ترویج رشته‌های ورزش قهرمانی زیرمجموعه این فدراسیون است که به طور حتم با برگزاری مسابقات مختلف، تعداد بیشتری از مردم به انجام فعالیت‌های ورزشی ترغیب می شوند.

وی در ادامه گفت: بدین منظور رشته‌های کلیستنیکس (تمرین مقاومتی با وزن بدن)، فانکشنال (تمرینات ورزشی هوازی) ، فیتنس( ورزش های تناسب اندام) ، پیلاتس(ورزش های کششی برای ارتقاء سلامت عمومی) و آمادگی جسمانی را بیشتر در کشور گسترش می دهیم و قصد بر آن است لیگ آمادگی جسمانی را به صورت سراسری برگزار کنیم زیرا با انجام رویدادهای ورزشی و برگزاری مسابقات، مخاطب بیشتری جذب ورزش می شوند.

گواری در خاتمه بیان کرد: به هر حال ما تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا با ترویج و گسترش ورزش در هر ۲ بخش همگانی و قهرمانی، تعداد بیشتری از آحاد جامعه به امر ورزش بپردازند که در این رستا نیازمند کمک دولت و همه نهادها و ارگانها هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha