۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85350715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گاز گرفتگی سبب فوت ۲ نفر در «دِهق» نجف‌آباد شد

اصفهان- ایرنا- سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: ۲ نفر بر اثر گاز گرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن (CO) در «دِهق» از توابع شهرستان نجف‌آباد جان باختند.

عباس عابدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حادثه گاز گرفتگی در شهرستان نجف‌آباد در غرب اصفهان حدود ساعت ۱۶ دیروز به اورژانس گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: یک مرد ۶۰ ساله و یک زن ۵۲ ساله در این حادثه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کردند.

دبیر کمیته اطلاع رسانی، فرهنگی و رفاهی اورژانس اصفهان تصریح کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که علت این حادثه نشتی گاز در آبگرمکن داخل حمام و بی توجهی به این اِشکال بوده است.

عابدی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها درباره استفاده از وسائل گرمایشی گفت: هنگام گاز گرفتگی باید افراد مسموم به سرعت از مکان حادثه خارج شوند و از هوای آزاد تنفس کنند و درها و پنجره‌ها نیز باز و وسائل گرمازا مانند اجاق‌ گاز و بخاری خاموش شود.

به گزارش ایرنا حوادث مسمومیت‌ ناشی از استشمام گاز سمی مونوکسید کربن در روزهای اخیر با سرد شدن دمای هوا افزایش یافته است؛ سه نفر نیز دیروز در اصفهان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باختند.

مونوکسید کربن، گازی بی رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کشنده است و علائم زودرس مسمومیت با آن شامل سردرد، سرگیجه، تهوع ، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفلوانزا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد آن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha