۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85414896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ مرد «چادگانی» به دلیل گازگرفتگی جان باختند

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85414896
۲ مرد «چادگانی» به دلیل گازگرفتگی جان باختند

اصفهان-ایرنا-سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: بامداد امروز ۲ مرد میانسال چادگانی بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن ناشی از اشکال در دودکش بخاری جان خود را از دست دادند.

عباس عابدی سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ساعت ۳:۵۸ بامداد امروز (دوشنبه) تماسی مبنی بر گاز گرفتگی به اورژانس اصفهان گزارش شد که در پی این تماس مسوولان شیفت اورژانس و ۲ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه، واقع در چادگان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در این حادثه ۲ نفر مرد ۵۲ و ۵۷ ساله بر اثر گاز گرفتگی ناشی از اشکال در دودکش بخاری دچار مسمومیت CO شده و جان باختند.

به گفته منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان سال گذشته ۴۶ نفر در استان بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند و ۱۵ نفر نیز از ابتدای سالجاری تا بهمن ماه، بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، در استان جان خود را از دست دادند.

پیش از این نیز در ماه جاری به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن ۲ فوتی گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از ابتدای امسال تاکنون به حدود ۴۰۰ مصدوم ناشی از گازگرفتگی امدادرسانی کرده است.

برخی از گازگرفتگی‌ها در کارگاه‌های صنعتی و واحدهای صنفی و تعدادی از این حوادث نیز در منازل مسکونی شهری و روستایی، خانه باغ‌ها و خودروها رخ داده است.

برخی از دلایل انتشار گاز مونواکسید کربن در این حوادث، نقص فنی و اِشکال در بخاری و آبگرمکن، استفاده از زغال و پیک نیک برای گرمایش محیط، نقص در دودکش و استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن اتاق و بخاری بدون دودکش گزارش شده است.

مونواکسید کربن، گازی بی‌رنگ، بی‌بو و بی‌مزه است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های آلی مانند گاز طبیعی، نفت، گازوییل، بنزین و چوب حاصل می‌شود.

علائم مسمومیت با این گاز بسیار شبیه سرماخوردگی ساده یا آنفلوانزاست و افرادی که دچار این مسمومیت می‌شوند در مراحل اولیه تصور می‌کنند که دچار سرما خوردگی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha