ظرفیت مراکز پذیرش معتادان متجاهر خراسان‌شمالی ۱۵۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: ظرفیت مراکز پذیرش معتادان متجاهر خراسان‌شمالی در ۹ ماهه امسال به ۲۵۰ نفر افزایش یافت که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

ابوالحسن نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش از تنها یک مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در بجنورد با ظرفیت ۱۰۰ نفر فعال بود که با پیگیری های انجام شده ظرفیت آن به ۱۵۰ نفر افزایش یافت.

وی افزود: همچنین با راه اندازی مرکز ماده ۱۶ شیروان، ۱۰۰ نفر دیگر به ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در خراسان شمالی افزوده شد.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

تجهیز ۶ خانه ورزش روستایی

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۶ خانه ورزش روستایی در شهرستان های فاروج، بام و صفی آباد و شیروان در ۹ ماهه امسال با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به تجهیزات ورزشی مجهز شد.

نجفی افزود: تجهیز این خانه های ورزش روستایی پیرو تفاهم فدراسیون تیراندازی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام شده است.

وی یادآور شد: به زودی ۲ خانه نشاط نیز در مناطق کمتر برخوردار استان در روستای "سنگسار" راز و جرگلان و روستای "جوشقان" اسفراین بهره برداری خواهد شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha