۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85147429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: کشفیات مواد مخدر استان در سه ماه نخست امسال نسب به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، ابوالحسن نجفی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی در سه ماه نخست امسال در خراسان شمالی کشف شد.

وی با اشاره به اجرای طرح های مقابله و مبارزه با شیوع اعتیاد در استان، گفت: همچنین در این بازه زمانی ۴۱۶ قاچاقچی و خرده فروش دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: در سه ماهه امسال ۴۵۸ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

نجفی با اشاره به هزینه ۱۵ میلیارد ریالی برای تجهیز مرکز ماده ۱۶ شیروان، گفت: با بهره برداری از این مرکز ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در خراسان شمالی به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طرح توسعه مرکز ماده ۱۶ بجنورد نیز در حال اجرا است که به زودی بهره برداری خواهد شد.

کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی ۱۰۰ درصد کاهش یافت

اجرای طرح یاری گران زندگی در ۳۰ درصد روستاها

استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به اجرای طرح یاری گران زندگی در ۳۰ درصد روستاهای استان گفت: طرح "یاریگران زندگی " از طرح های جامعی است که سعی می کند با مشارکت مردم در حوزه پیشگیری از اعتیاد عمل کند که در صورت موفقیت در گام های بعدی در سایر روستاهای هدف نیز اجرا خواهد شد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: خراسان شمالی در کنار چهار استان کشور به عنوان آزمونه اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: پیشگیری باید اولویت نخست کار شورای مبارزه با مواد مخدر استان باشد و هموار باید با اقدامات فرهنگی شهروندان را نسبت به آسیب های این بلای خانمان سوز آگاه کنیم.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha