۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85350761
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: نهضت سوادآموزی رسانه فعال شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با اشاره به ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای برای همه مردم و مسئولان گفت: امروزه که شاهد کاهش بیسوادی در جامعه هستیم باید نهضت سوادآموزی رسانه فعال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز پنجشنبه در نشستی که به مناسبت ۲۱ دی‌ماه، سالروز شهادت «غلامرضا رهبر» گزارشگر صداوسیما در دوران دفاع مقدس و روز بسیج رسانه برگزار شد، افزود: رسانه فرصت مناسبی است تا دلسوزان خدمت بهتری به مردم ارایه دهند و از طرفی دشمن می‌تواند با سوء استفاده از این ابزار به جامعه آسیب وارد کند.

وی اظهار امیدواری کرد که بسیج رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند با اطلاع رسانی درست و دقیق نقش‌آفرین باشد.

اما جمعه شاهرود با بیان اینکه بسیج رسانه می‌تواند با ترویج و مطالبه‌گری در ارتقای سواد رسانه تاثیرگذار باشد، گفت: ارتقای سواد رسانه برای عموم مردم به ویژه بانوان خانه‌دار و حتی کودکان نیز ضروری است.

امام جمعه شاهرود: نهضت سوادآموزی رسانه فعال شود

حجت الاسلام امینی با یادآوری ناآرامی‌های سال گذشته اظهار کرد: اگر رسانه‌ها پس از درگذشت یک خانم با انتشار خبر به عنوان روایت اول به موقع وارد می‌شدند و نیروی انتظامی به درستی از رسانه‌ها استفاده می‌کرد دشمنان نمی‌توانستند بر اخبار آن موج سواری کنند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی به موقع و انتشار خبر به عنوان روایت اول در خصوص حادثه گرگان، دست دشمنان را بست تا نتوانند به نفع خود آن واقعه را تعبیر کنند.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: اصحاب رسانه شهرستان باید در موضوع‌هایی از جمله مساله تامین آب، فرونشست زمین، جوانی جمعیت، ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده از مسئولان مطالبه‌گری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی اخبار راست را به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی نباید منتشر کرد اما باید پیگیری شود، افزود: برخی اخبار به امنیت روانی جامعه آسیب می‌زند که باید از انتشار آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام امینی اضافه کرد: نقد و مطالبه‌گری تا حدی باید دنبال شود که دشمن از آن سوء استفاده نکند و همواره مصالح و منافع مردم به هنگام انتشار اخبار باید مد نظر قرار گیرد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha