۲۲ دی ۱۴۰۲، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85350849
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۴۵ صیاد و شکارچی متخلف در کردستان دستگیر شدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۲۴۵ شکارچی و صیاد متخلف در استان طی سال جاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

اقبال حمیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر امسال ۹۷۶ مورد صیدغیرمجاز آبزیان، ۱۴۹ مورد زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و ۲۶ مورد هم زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پستانداران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی و ثبت شد.

وی افزود: ۱۲ مورد شروع به شکار و ۱۳۲ مورد هم نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده طی این مدت در استان شناسایی و ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: در نتیجه بازرسی های انجام شده توسط یگان حفاظت این اداره کل در سطح استان ۱۱ سلاح غیرمجاز، ۲۳ سلاح مجاز و ۹۳۱ فقره ادوات و وسایل شکار کشف شده است.

حمیدی بیان کرد: مجموع تخلف های کشف شده محیط زیستی در این مدت ۲۰۹ فقره و تعداد متخلفان هم ۲۴۵ نفر بوده که پرونده آنها تحویل مراجع قضایی داده شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۴۲۰ فقره پرونده تخلف مربوط به حوزه محیط زیست در مراجع قضایی استان در جریان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: راهبری و تدوین برنامه های عملیاتی برای مقابله با شکار و صید غیرمجاز، برگزاری دوره‌های آموزشی نظامی و نحوه بکارگیری سلاح سازمانی، ساماندهی مجوز حمل سلاح سازمانی و تجهیزات انفرادی محیط بانان، تهیه ملزومات اطفای حریق و مشارکت در برنامه های ستاد بحران و برگزاری جلسات با نیروی انتظامی از جمله وظایف یگان حفاظت است.

حمیدی بیان کرد: خرید پوشاک و جیره غذایی، پیگیری امور مربوط به حق الکشف، میدان تیر و صدور کارت همیار محیط بان از دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست است.

۱۶ پاسگاه محیط بانی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹ پاسگاه فعال و هفت پاسگاه دیگر هم در حال تجهیز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha