هواشناسی اردبیل: کشاورزان هشدار کشاورزی را جدی بگیرند

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای از کشاورزان استان خواست هشدار کشاورزی سطح زرد شماره هشت این اداره کل را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا ، این اداره کل روز پنجشنبه در اطلاعیه خود ، کنترل دمای سالن‌های گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به برودت هوا و ورود سامانه بارشی قوی به استان را ضروری دانست.

هفته پیش نیز ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز فصل سرما و یخبندان و احتمال قطعی گاز، خواستار تامین سوخت دوم برای استفاده در واحدهای گلخانه و مرغداری فعال در این استان شد.

نوبخت اژدری افزود: به علت کاهش شدید دما و بارش برف، میزان مصرف سوخت گاز در منازل بالا رفته و به دلیل سردسیر بودن استان، امکان کاهش افت فشار و حتی قطعی گاز مصرفی در واحدهای تولیدی کشاورزی از جمله واحدهای گلخانه‌ای و مرغداری‌ها دور از انتظار نیست.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود لازم است تمام متولیان واحدهای گلخانه و مرغداری‌های فعال در استان اردبیل به فکر تامین سوخت دوم و جایگزین برای واحدهای تحت مدیریت خود باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در این شرایط خاص باید با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم جلوگیری از غیرفعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی بخش کشاورزی ضروری است و متولیان این واحدها باید با تهیه سوخت ذخیره، از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین با اشاره به ورود سامانه باری قوی و شروع بارندگی‌ها در استان از شنبه هفته آینده بر لزوم رعایت توصیه‌های ایمنی در هشدار عمومی شماره ۷۰ (سطح نارنجی) تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش ، از روز شنبه هفته آینده (۲۳ دی) با ورود یک سامانه بارشی قوی، بارندگی‌ها در بیشتر مناطق استان اردبیل آغاز شده و ناپایداری‌های جوی تا قبل از ظهر روز دوشنبه (۲۵ دی) تداوم خواهد داشت.

طی این مدت کولاک برف بر اثر وزش بادهای تند و کاهش محسوس دمای هوا از اثرات دیگر این سامانه خواهد بود.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز (پنجشنبه ۲۱ دی) آسمان استان غالباً ابری در برخی نقاط با بارش پراکنده انتظار می‌رود و در روز جمعه هم وزش بادهای جنوبی گاهی با سرعت تند پدیده غالب در استان پیش‌بینی شده است.

آماده‌باش جمعیت هلال احمر اردبیل

️مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم از آماده‌باش جمعیت هلال احمر استان در پی هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد.

حمید قویدل افزود: در پی هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک نجاتگران و پرسنل جمعیت استان در آماده‌باش کامل هستند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha