۱۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیاز است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری ۸۵ کیلومتر بزرگراه در این استان ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محبوب حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود بدهی به پیمانکاران و برودت هوا در استان، عملیات اجرایی بزرگراه‌ها تعطیل نشده و کارگاه‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع برای پرداخت مطالبات پیمانکاران نیاز است که امیدواریم با پرداخت منابع جدید روند اجرای طرح‌های بزرگراهی استان تسریع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: هم اکنون ۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان در دست اجر است که ۴۰ کیلومتر آن آماده افتتاح است و عملیات لایه دوم آسفالت ریزی به همراه نصب علائم و گاردریل ۴۵ کیلومتر مابقی هم در حال انجام است.

وی با اشاره به نقش اساسی شبکه حمل و نقل در توسعه سایر بخش‌های استان از جمله گردشگری، کشاورزی و صنعت اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر اغلب طرح‌های بزرگراهی استان دارای ردیف ملی هستند و در صورت تامین منابع انتظار می رود عقب ماندگی‌های استان در این بخش آینده جبران شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در این راستا احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان تا چهار سال آینده برنامه‌ریزی شده است که از این میزان سال گذشته ۵۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و تا پایان سال جاری هم ۸۵ کیلومتر دیگر احداث می‌شود.

وی با اشاره به روند عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر افزود: هشت کیلومتر از این مسیر در مرحله آسفالت‌ریزی لایه دوم است و در صورت پرداخت بدهی یک هزار میلیارد ریالی به پیمانکار، امسال این مسیر به طور کامل به روی خودروهای عبوری گشوده می‌شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha