رئیس بسیج هنرمندان فارس: هنر، ابزاری کارآمد در مشارکت پرشور انتخاباتی است

شیراز - ایرنا - رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: ابزارهای هنری در شاخه‌های مختلف، هر یک به نوعی می‌تواند در روشن‌گری، ایجاد روحیه نشاط، شادابی و آگاهی‌بخشی به مردم موثر و در مشارکت پرشور انتخاباتی ترغیب کننده باشد.

مصطفی موسوی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: هنر یکی از قوی‌ترین ابزارها برای تشویق مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات است و سازمان بسیج هنرمندان نیز با تولید آثار هنری در رابطه با اهمیت انتخابات برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در این رویداد سرنوشت‌ساز می‌کوشد.

وی افزود: حضور هنرمندان، گروه‌های اثرگذار و افراد مرجع نیز تاثیر به‌سزایی در آگاه‌سازی، روشن‌گری، تبیین و تفسیر موضوعات، آگاهی دادن به مردم و تشویق و ترغیب آن‌ها برای حضور در انتخابات دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: هنرمندان به عنوان ستون‌های فرهنگی کشور با توجه به محبوبیت و نفوذشان در بین مردم و تعهدی که نسبت به کشور و نظام دارند، می‌توانند افکار عمومی و فضای جامعه را برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم کنند.

موسوی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مشارکت بالا در انتخابات، گفت: ایشان فرآیند انتخابات را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول می‌خوانند و اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور را گوشزد می‌کنند؛ بنابراین ملت باید خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با چهار خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.

وی در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات، توضیح داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب جمهوریت و اسلامیت نظام هر ۲ به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: با توجه به اینکه انتخابات یکی از نمادهای حاکمیت مردم در یک نظام سیاسی است، حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات گوناگون نماد رضایت آنها از حاکمیت و توانایی کارگزاران در مدیریت و اداره کشور است، افزایش رضایت و مشروعیت مردمی نظام سیاسی، اعتبار بین‌المللی را برای کشور به همراه داشته و نظام را در مواجهه با تهدیدات و زیاده‌خواهی‌های دشمنان توانا می‌کند.

موسوی افزود: از سوی دیگر این مشارکت پرشمار، اعتماد به نفس و شجاعت مسئولان را برای تحقق برنامه‌ها و پیشبرد برنامه‌های توسعه بالا می‌برد و آنها را در برنامه‌ریزی و تلاش همه‌جانبه برای ساختن کشور مصمم می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر بپذیریم که هر انتخاباتی ملی بر مشروعیت و ثبات نظام سیاسی مستقر، تمامیت سرزمینی و مصالح عمومی آن کشور تاثیرگذار خواهد بود، آنگاه درمی‌یابیم که برآیند برگزاری یک انتخابات پرشور ، آزاد و امن در عرصه‌ خارجی نیز افزایش قدرت ملی، افزایش مشروعیت و اعتبار بین‌المللی، افزایش قدرت چانه‌زنی و بیشینه‌سازی توان برآورده‌ساختن منافع ملی و ارتقای جایگاه بین‌المللی است.

موسوی گفت: انتخابات تنها یک پدیده سیاسی نیست بلکه مظهر حضور و احقاق حق مردم و نمود توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است، حضور و مشارکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف مردم به شمار می‌رود و این موضوع از نخستین روزهای انقلاب به عنوان یکی از اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس یادآور شد: تاریخ انقلاب اسلامی به روشنی نشان داده که هیچ عامل داخلی و خارجی نتوانسته مردم ایران را دلسرد و ناامید و از میدان حمایت از نظام خارج کند.

رئیس بسیج هنرمندان فارس: هنر، ابزاری کارآمد در مشارکت پرشور انتخاباتی است

موسوی عنوان کرد: ناکارآمدی برخی مسئولان، تحریم‌ها، فشارها، کارشکنی و توطئه‌های دشمنان بیرونی، اقدامات شبکه نفوذی دشمن برای ناامیدسازی و بی‌اعتمادی مردم به نظام، فرصت طلبی و ناسپاسی برخی احزاب سیاسی در ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی، تلاش مراکز سایبری و امپراتوری رسانه‌ای غرب و استفاده از حداکثر ظرفیت فضای مجازی برای خارج کردن مردم از میدان حمایت از نظام و دیگر دسیسه‌ها و توطئه‌های بدخواهان و دشمنان کشور، نه تنها نتوانسته مردم را از پشتیبانی نظام ناامید کند، بلکه بر عزم و اراده آنها افزوده است.

او با بیان اینکه بی‌تفاوتی مردم در انتخابات موجب سوء‌استفاده دشمنان است، ادامه داد: مردم ایران همواره در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که همیشه و در هر زمانی که نیاز بوده و احساس کرده‌اند دشمنان چشم طمع به ایران اسلامی دارند، در صحنه حضور یافته و میدان را خالی نکرده‌اند، یکی از این عرصه‌ها نیز انتخابات است و در این زمان نیز اگر مردم می‌توانند با حضور پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح بهترین گزینه، سرنوشت کشور خود را خود تعیین کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با دعوت از همه مردم، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر استان برای مشارکت در انتخابات پیشرو، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فرصت ایجاد شد تا انتخاب‌ها و سیاست‌گذاری‌های کشور به دست خود مردم سمت و سو گیرد و از سوی نمایندگان و برگزیدگان ملت به سرانجام برسد؛ بنابراین مشارکت انتخاباتی یکی از راهکارهایی است که مردم می‌توانند با مشارکت در آن، حضور خود را در صحنه نشان دهند و تعیین ‌کننده سرنوشت خود باشند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha