توصیه اداره کل راهداری استان اردبیل: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم خواست با توجه به شرایط جوی و بارش برف و کولاک شدید در ۴۸ ساعت آینده از هرگونه سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کلیم‌الله وثوقـی روز شنبه در جلسه مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیـل گفت: طبق اعلام هواشناسی شاهد بارش سنگین برف و کولاک شدید در ۴۸ ساعت آینده در تمام مناطق استان خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود برخی راه‌های ارتباطی استان به ویژه راه‌های روستایی مسدود شده و مشکلاتی در تردد مردم و رانندگان به وجود آید.

وی ضمن تاکید بر خودداری مردم و رانندگان از سفرهای غیرضروری، اظهار کرد: شهروندان در صورت ضرورت سفر با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند، چرا که در صورت نداشتن زنجیر چرخ پلیس راه و ماموران امدادی از رفت و آمد آنها جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به ادامه ناپایداری هوا، بارش برف، یخبندان در محورهای ارتباطی استان، به رانندگان توصیه کرد: قبل از حرکت به سمت مقاصد خود در مسیرهای کوهستانی و برف گیر علاوه بر به همراه داشتن زنجیر چرخ، خودروی خود را به لوازم گرمای زمستانی مجهز کرده و لباس گرم و غذای کافی به همراه داشته باشند.

وثوقی همچنین به رانندگان توصیه کرد از سیستم گرمایشی خودرو، سلامت برف پاک‌کن‌ها و همچنین ایمنی فنی موتور خودرو اطمینان حاصل کرده و ضمن رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی خود را با خودروی جلو حفظ کنند.

وی بیان کرد: ۴۰۰ نفر نیروی انسانی با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۸۰ اکیپ در حال آماده‌باش بوده و با استقرار در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل به مردم و مسافران ارائه خدمت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از ماشین‌آلات سایر دستگاه های اجرایی، نهادها و بخش خصوصی با هدف ارائه خدمات مناسب، مطلوب و شایسته به مردم در مواقع بحران انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: امسال از زمان آغاز طرح زمستانی تاکنون با تلاش راهداران بیش از ۳۳ هزار کیلومتر باند برفروبی شده و به هزار خودروی گرفتار در برف و کولاک در نقاط مختلف استان امدادرسانی شده است.

وثوقی با بیان اینکه اولویت بازگشایی راه‌ها به ترتیب با محورهای اصلی، فرعی و روستایی است، از مردم خواست جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اردبیل تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با مساحت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و ۱۲ شهرستان،۳۲ بخش، ۳۳ شهر و ۶۶ دهستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه، راه ارتباطی ۹۲۸ روستا آسفالت، و راه ارتباطی ۸۷۱ روستا شنی و یا خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha