تذکر در شورای شهر تهران؛ از افزایش آمار تصادفات تا ساختمان‌های ناایمن

تهران بزرگ - ایرنا - یکی از محورهای اصلی تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر در دویست و هشتمین جلسه شورا به انتقاد از افزایش آمار تصادفات در تهران و کشور و ضرورت تلاش و برنامه ریزی برای چاره اندیشی در این زمینه اشاره داشت.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در صحن شورا با انتقاد از افزایش آمار تصادفات در کشور و تهران، گفت: آمار تصادفات در شهر تهران و کل کشور افزایش را نشان می دهد درحالی که براساس گزارش‌ها آمار تلفات جهانی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است و جای سوال دارد که چرا آمار تصادفات در کشور ما روند افزایشی دارد؟

مهدی پیرهادی افزود: پلیس راهور باید گزارش دقیقی در این زمینه ارائه و دلایل این موضوع رو تشریح کند و از سوی دیگر سازمان حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز باید موضوع را پیگیری کند.

پیرهادی همچنین با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمان ها در پایتخت پیشنهاد داد: در بودجه سال آینده باید برای ارتقا ایمنی ساختمان ها و همچنین برای کاهش تصادفات، پیگیری های لازم را انجام داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر پیرهادی، با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها بیشترین حوادث را تجربه می کنند، یادآور شد: حتی کسانی که تخلف نمی‌کنند نیز در خطر هستند و حرکت خلاف جهت موتورسواران باعث حوادث می‌شود که باید از آن جلوگیری شود.

مهدی چمران البته این را هم گفت: ما شنیده ایم که پلیس راهور ساماندهی موتورسیکلت‌ها را آغاز خواهد کرد اما هنوز چیزی ندیده‌ایم.

سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم به بیان آماری درخصوص تصادفات پرداخت و گفت: از ۱۵ هزار و ۲۰۰ کشته به ۲۰ هزار کشته در تصادفات رسیده ایم و ضرورت دارد هم ما در شورا و هم دیگر دستگاه ها برای کاهش این آمار تدابیری بیاندیشیم.

لزوم ایمن سازی ساختمان های نهادهای عمومی

پیرهادی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به گزارشی که از ناایمن بودن ساختمان ها در شهر و ساختمان های شهرداری تهران بر اساس گزارش سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی وجود دارد، گفت: متأسفانه برخی از ساختمان های ناایمن ساختمان های دولتی یا وابسته به دولت هستند.

او تاکید کرد: هیچ توجیهی ندارد که ساختمان های دستگاه های دولتی و حتی خود شهرداری برای تامین رقم کمی دچار مشکل شده و ناایمن باشند.

وضعیت نامناسب ایمنی مجموعه باغ کتاب

این عضو شورای شهر یادآور شد: تعداد زیادی از خانواده‌ها به مجموعه باغ کتاب می روند درحالی که از لحاظ ایمنی وضعیت مناسبی ندارد و کوچکترین آتش سوزی باعث خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد.

پیرهادی تصریح کرد: اگر در این مجموعه حریقی رخ دهد مانند انبار باروت عمل خواهد کرد؛ باغ کتاب تاییدیه آتش نشانی را هنوز نگرفته و از شهرداری می خواهیم نه فردا بلکه امروز نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

انتقاد از وضعیت نگهداشت بزرگراه‌های تهران

از سوی دیگر عضو هیات رئیسه شورای شهر هم با بیان اینکه روزانه بسیاری از شهروندان از بزرگراه های پایتخت تردد می کنند، گفت: نگهداشت بزرگراه ها وضعیت مطلوبی ندارند و از شهرداری تهران می خواهم نسبت به این موضوع وظیفه خود را انجام دهد.

سوده نجفی همچنین با اعلام اینکه شهردار تهران گفته که شهرداری به ۱۰۰ درصد وظایف خود در اجرای قانون هوای پاک عمل کرده است، تصریح کرد: از شهردار می خواهیم گزارش این اقدامات را در شورا ارائه دهد.

سینماهای باغ کتاب میزبان جشنواره فیلم فجر

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به پیگیری های مستمر انجام شده درمورد وضعیت سینماهای باغ کتاب، یادآور شد: مجموعه سینماهای باغ کتاب به مدت پنج سال فعال بود که پس از سه سال فعالیت، تعطیل شد و هزار و ۳۰ صندلی اش از مدار خارج شده بود.

احمد علوی ادامه داد: سازمان املاک و مرکز حقوقی شهرداری پیگیری کرد و این سینماها به سازمان فرهنگی و هنری تحویل داده شده و به مدار فعالیت باز می گردد؛ امیدواریم تلاش شود این هزار و ۳۰ صندلی تا جشنواره فیلم فجر میزبان مردم باشند.

علوی با بیان اینکه این مجموعه ها ظرفیت خوبی بود و حیف بود که برای یک اختلاف حقوقی پنج سال در تعطیلی به سر ببرد، تصریح کرد: امیدواریم شهرداری تهران در بودجه سال آینده حکم تشکیل سازمان گردشگری را لحاظ کرده باشند. دبیرخانه ای در این خصوص تشکیل شده اما خبر نداریم که قرار است لایحه ای برای سازمان گردشگری ارائه دهند یا خیر.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha