فرماندار: نانوایی‌ها به بهانه بارش برف واحدهای خود را تعطیل نکنند

اردبیل-ایرنا- فرماندار اردبیل با بیان اینکه اغلب واحدهای نانوایی شهر اردبیل فعال هستند، گفت: قبل از آغاز بارش برف هشدارهای لازم به واحدهای نانوایی داده شده است و هیچ نانوایی حق ندارد بدون هماهنگی اقدام به تعطیلی واحد خود کند.

سیدمحمد اعتماداعجازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید از نانوایی‌های سطح شهر اعلام کرد: اغلب نانوایی‌های اردبیل به جز چند مورد فعال هستند و پخت نان را مثل روزهای گذشته انجام می‌دهند.

وی گفت: قبل از بارش برف ماموران و بازرسان مربوطه هشدارهای لازم را به تمام نانوایی‌ها در ارتباط با استمرار فعالیت براساس برنامه زمان‌بندی دادند و هیچ نانوایی حق ندارد بدون هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه اقدام به تعطیلی نانوایی بکند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه با نانوایان متخلف برخورد قانونی می‌شود ، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تعیین و استقرار ناظر در نانوایی‌های دارای سهمیه آرد قابل توجه، از اول خرداد ماه اجرا شده است.

اعتماد اعجازی ممنوعیت تعطیلی نانوایان ، ساماندهی و توزیع سیستمی و عادلانه خمیرمایه درب مغازه نانوایی‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی- توجیهی نانوایان درخصوص چگونگی استفاده از سامانه هوشمند نانینو و کاهش ضریب خطای نانوایان را از مصوبات عملیات قرارگاه رصد و پایش آرد و نان در اردبیل اعلام کرد.

فرماندار اردبیل درباره نظارت کامل دستگاه‌های مربوطه به نانوایی‌های اردبیل هم گفت: نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها با ایجاد ۱۳ پایگاه بسیج نظارتی تشدید شده و این نظارت با همکاری مردم تقویت می‌شود.

وی همچنین افزود: امسال ساعات پخت نان در اکثریت نانوایی‌های سطح شهر افزایش یافته و علاوه بر آن توزیع نان در فروشگاه‌ها هم برای ارتقای خدمات‌رسانی به مردم مبنای کار قرار گرفته است.

فرماندار اردبیل در عین حال گفت: اگر نانوایی وجود دارد که سهمیه آرد خود را دریافت نکرده و در مسیر برف و کولاک قرار دارد، با اولویت نسبت به بازگشایی مسیر آن نانوایی اقدام می‌شود.

اعتماد اعجازی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان اردبیل در حوزه برق مشکل نداریم و فقط در بخش ثمرین در یکی از مسیرها قطعی برق گزارش شده بود، که برای وصل آن اقدام شد.

به گفته این مقام مسئول آمار روستاهایی که خانم‌های باردار در آنها وجود دارد، مشخص شده است و مسیر این قبیل روستاها در اولویت بازگشایی و برفروبی است و با مرکز بهداشت نیز در رابطه با خدمات رسانی هماهنگی لازم انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی نارضایتی‌ها از ناحیه شهروندان در خصوص تردد در معابر شهری وجود دارد، ادامه داد:پیش از آغاز بارش برف هماهنگی و پیش بینی برای برفروبی و رفع مشکلات شهروندان انجام شده بود. با توجه به محدودیت امکانات تلاش می کنیم تا کل مسیرهای شهر با همکاری شهرداری و دستگاه های خدمات رسان به سرعت بازگشایی و برفروبی شود .

به گزارش ایرنا ، با توجه به شدت بارش برف و برودت هوا، امروز یکشنبه (۲۴ دی) ادارات هشت شهرستان‌ این استان به غیر از مراکز امدادی و خدمات‌رسان تعطیل شد.

بارش برف که از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده ، امروز یکشنبه با شدت بیشتری همچنان ادامه دارد و همین امر موجب کندی تردد وسایط نقلیه در سطح شهر شده است.

روز گذشته و با توجه به هشدار قرمز اداره کل هواشناسی استان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان اردبیل به حالت آماده‌باش درآمدند.

شهرستان اردبیل حدود ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha