هنرنمایی تجسمی‌کاران هفت استان در نمایشگاه منطقه‌ای ایثار شیراز+ فیلم

شیراز – ایرنا – دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی کشور (منطقه پنج) با حضور هنرمندان هفت استان در شیراز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه که تا ۲۷ دی ماه در نگارخانه ایثار شیراز برپاست، آثار خوشنویسی، نقاشی، مینیاتور، تذهیب، منبت و خاتم هنرمندانی از استان‌های فارس، اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، هرمزگان و کرمان به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: هرچه مفاهیم و ارزش‌های متعالی ایران اسلامی در قالب هنر تجسم یابد، جذابیت بیشتری برای جوان امروز دارد.

سردار سعید کوشکی جهرمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت هنر در ترویج مفاهیم و ارزش‌ها، اظهار کرد: هنرمندان استان تخیل و خلاقیتند و می‌توانند واقعیت های دفاع مقدس و مفاهیم ارزشی را با زبانی غیر مستقیم و هنرمندانه به جوانانی که آن روزها را ندیده‌اند ارائه کنند.

وی افزود: هنر بهترین عنصر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در قالب جنگی ترکیبی است و در این مسیر باید برای فرهنگ و هنرمندان اعتبار قائل شد و هنر آنها را دید.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس با اشاره به ارسال آثار هنری از سوی چهار دانش‌آموز به دبیرخانه نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار، بیان کرد، این یعنی شمار بالایی از این رده‌های سنی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت پذیرفته‌اند.

کوشکی یادآور شد: امروز بیشتر مراسم شهدا با محوریت جوانان و تلاشهای آنها برگزار می‌شود چرا که غالب نیز از همسالان خودشان هستند.

وی با بیان اینکه "بفرموده مقام معظم رهبری هشت سال دفاع مقدس گنجی است که می تواند ۲۰۰ سال کشور را پشتیبانی کند"، ادامه داد: ایرانیان همواره در شاخه‌های مختلف هنری سرآمد بوده‌اند و توانایی انتقال مفاهیم ارزشمند از این طریق وجود دارد.

هنرنمایی تجسمی‌کاران هفت استان در نمایشگاه منطقه‌ای ایثار شیراز+ فیلم

هشت هزار اثر تجسمی به نمایشگاه ایثار شیراز رسید

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس درباره دومین نمایشگاه منطقه‌ای ایثار گفت: این رویداد هنری در ۲ بخش بزرگسال و دانش‌آموزان برگزار شد و در مجموع حدود هشت هزار اثر از هنرمندان هفت استان کشور به دبیرخانه نمایشگاه رسید.

نبی‌الله زارعی افزود: در این دوره از نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار، آنچه از حضور دانش‌آموزان در عرصه هنر ایثار و شهادت دنبال میشد، محقق شده و حدود چهار هزار اثر دانش‌آموزی به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: با بررسی و داوری آثار هنری، یکصد اثر شاخص از هنرمندان در این نمایشگاه در معرض دید عمومی قرار گرفت و در روز اختتامیه از ۷۰ هنرمند برگزیده تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اضافه کرد: این نمایشگاه منطقه‌ای در مجازی نیز بر بستر سایت "نوید شاهد" برگزار شده و علاقمندان می‌توانند با ورود به این سایت از همه آثار بازدید کنند.

زارعی درباره کنگره بین‌المللی شعر ایثار نیز که امسال به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، گفت: شاعران تا یک هفته آینده فرصت دارند سروده‌های خود را به دبیرخانه این رویداد ادبی ارسال کنند و کنگره ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود.

کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس برپایه هنر برنامه‌ریزی شد

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس نیز در جمع خبرنگاران گفت: دومین کنگره سراداران و ۱۵ هزار شهید فارس سال آینده برای دومین بار با شعار "فارس در قله افتخار و شهادت" برگزار می‌شود.

سید مرتضی آل‌علی افزود: شاخصه این رویداد این است که همه ۲۱ کمیته برگزار آن برنامه‌های خود را برپایه هنر طرح ریزی کرده‌اند و هنر پایه اصلی تولیدات آنها است.

وی با بیان اینکه هنر زبان مشترک و همگانی است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از هنر به عنوان تنها ابزار انتقال مفاهیم و ارزش‌ها در زمان حاضر یاد کرده‌اند.

دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی کشور از امروز تا ۲۷ دی ماه ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha