استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی/تشکیل ۵۱ اتحادیه و ۱۶ اتاق اصناف در فارس

شیراز-ایرنا-مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی کشور از استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در قالب اتحادیه صنفی و اتاق‌های اصناف خبر داد و گفت: استان فارس در این زمینه جزو استان‌های پیشرو کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود عدل‌طلب یکشنبه در نشست هم‌اندیشی و تبیین آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی در استان فارس، اظهار کرد: اجرای این آیین‌نامه توسط هیأت دولت به رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیران تعاون روستایی به عنوان متولیان این امر ابلاغ شده و استان فارس در این زمینه جزو استان‌های پیشرو کشور است.

مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی کشور افزود: اجرای این آیین‌نامه تاکید بیشتری بر وظیفه‌مندی مسئولین مربوطه است و امیدواریم بتوانیم در مسیر سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی که حمایت، هدایت و نظارت بر تشکل‌ها علی الخصوص نظام صنفی است گام برداریم.

عدل طلب، نظام صنفی را از مهمترین پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی هستند و تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار پروانه کسب در زمینه‌های مختلف کشاورزی صادر شده است.

دبیر هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران اظهار کرد: این تغییر ساختار از نظام صنفی به اتاق اصناف باعث رشد و ارتقا این تشکل مردم نهاد خواهد شد و می‌تواند پل ارتباطی بین حاکمیت، مردم و کشاورزان و یک سند معتبر برای هویت‌بخشی به کشاورزان باشد.

تشکیل ۵۱ اتحادیه و ۱۶ اتاق اصناف کشاورزی

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس هم از تشکیل ۵۱اتحادیه و ۱۶ اتاق اصناف کشاورزی در این استان جهت استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغیه‌های وزارت جهاد کشاورزی، با استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در فارس، تاکنون ۵۱ اتحادیه صنفی و ۱۶ اتاق اصناف کشاورزی در این استان تشکیل شده است.

سید کاظم موسوی ادامه داد: برای تبیین استقرار آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و اجرایی شدن ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی جلسات متعددی برگزار شده که سبب تشکیل ۷۶ کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی در سطح شهرستان‌های فارس شده؛ بر این اساس استان فارس به عنوان استان پیشرو در کشور معرفی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۵۱ اتحادیه صنفی کشاورزی در ۲۶شهرستان استان به ثبت رسیده‌اند که از این میان انتخابات ۲۸ اتحادیه صنفی بصورت الکترونیکی برگزار شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس افزود: هویت بخشی به کشاورزان یکی از اهداف نظام صنفی کشاورزی است و از ابتدای سال جاری تا کنون برای هشت هزار پروانه کسب کشاورزی در سامانه سبک جهت بهره‌برداران بخش کشاورزی صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha