مالزی و اردن؛ اولین تقابل در تاریخ فوتبال قاره کهن

تهران- ایرنا- تیم‌های فوتبال مالزی و اردن در شرایطی برای نخستین بار در جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند که این بازی اولین تقابل دو تیم در تاریخ جام ملت‌های آسیاست.

به گزارش ایرنا، جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به میزبانی قطر و با حضور ۲۴ تیم برتر این قاره در حال برگزاری است، رقابت‌هایی که ۲۲ دیماه آغاز و روز ۲۱ بهمن با معرفی تیم قهرمان در ورزشگاه لوسیل به پایان خواهد رسید.

در یکی از بازی‌های این رقابت‌ها فردا و از ساعت ۲۱ دو تیم مالزی و اردن در ورزشگاه الجنوب به مصاف هم می‌روند، دیداری که نخستین تقابل دو تیم در تاریخ جام‌ملت‌های آسیا به شمار می‌رود و باید دید در نهایت کدام تیم برنده این جدال خواهد شد.

البته این دو تیم پیش از این ۵ بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند، ۴ بازی دوستانه و یک دیدار هم در مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۸۸ که با تساوی بدون گل به پایان رسید. در بازی‌های دوستانه ۳ بار اردنی‌ها برنده شدند و یک بازی هم با تساوی بدون گل خاتمه یافته است.

ملی‌پوشان اردن در هر سه بازی مرحله گروهی در جام ملت‌های آسیا که به میزبانی امارات و در سال ۲۰۱۹ برگزار شد موفق شدند دروازه خود را بسته نگه دارند، البته آنها در سال ۲۰۰۴ نیز همین کارنامه را برای خود ثبت کردند تا نشان بدهند در فاز دفاعی سخت‌کوش بوده و اجازه گلزنی به تیم‌های درجه چندم آسیا را نمی‌دهند.

در آن سوی میدان مالزی هر سه بازی آخر خود را در این رقابت‌ها باخته و این اولین حضور ملی‌پوشان این کشور در مسابقات از سال ۲۰۰۷ است.

با نگاه به این گروه می‌بینیم بحرین و اردن به دنبال آن هستند تا بعد از کره جنوبی شانس خود را برای صعود از این گروه امتحان کنند و این به معنای آن است که آنها مالزی را به عنوان یک هدف برای صعود می‌بینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha