سفیر ایران در ترکمنستان: خراسان‌شمالی ظرفیت توسعه گردشگری سلامت را دارد

بجنورد- ایرنا- سفیر ایران در ترکمنستان گفت: خراسان شمالی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت دارد و باید این توانمندی ها به بیماران خارجی معرفی شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی روزبهانی روز یکشنبه در بازدید از بخش بیماران خارجی بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد اظهار کرد: ظرفیت های مناسبی در بخش های درمانی خراسان شمالی وجود دارد که باید برای کشور ترکمنستان معرفی شود تا گردشگری سلامت این استان نیز رونق یابد.

وی افزود: توسعه گردشگری سلامت در این استان بی تردید منجر به تولید ثروت در سایر بخش ها نیز خواهد شد.

سفیر ایران در ترکمنستان در خصوص ضرورت بازگشایی گذرگاه مرزی خراسان شمالی نیز گفت: بازگشایی گذرگاه مرزی می‌تواند به شکوفایی همکاری های تجاری و اقتصادی به ویژه در استان خراسان شمالی کمک کند و در این خصوص پیگیری هایی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بازگشایی گذرگاه مرزی خراسان شمالی دسترسی مردم ترکمنستان به خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را تسهیل خواهد کرد.

نشست با استاندار خراسان شمالی و بازدید از بخش بیماران خارجی بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد از برنامه های سفر یکروزه سفیر ایران در ترکمنستان به این خطه بود.

خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما در تمام طول این مرز مشترک یک گذر مرزی دیده نمی شود تا با تسهیل صادارت این استان به ترکمنستان زمینه توسعه اقتصادی مرز نشینان نیز فراهم شود.

بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی امام حسن(ع) شامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در گستره حدود ۳۰ هزار متر مربع زیربنا ساخته شده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۶۳ تخت بیمارستانی است و اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و حدود ۳۰۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha