جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و پنجمین روز از دی به جذب ۷۲ هزار معلم درسال آینده، برخورد پلیس با خودروهای پلاک مخدوش‌، اجرای رتبه‌بندی معلمان، امدادرسانی هلال احمر به افراد متاثر از برف وکولاک، ضرورت پوشش بیمه‌ای داروهای دیابت، افزودن قاسم سلیمان به جمع نام‌های مجوزدار، محکومیت ۲.۶ میلیارد دلاری دولت آمریکا و دورکاری بانوان شاغل پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. امروز دوشنبه - بیست و پنجم- دی - سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش‌

رئیس پلیس راهور فراجا موضوع خودروهای پلاک مخدوش یا فاقد پلاک را یک معضل عنوان کرد و گفت: پلیس وارد مرحله جدیدی از برخورد با پلاک مخدوش‌ها شده است و به طور جدی با این خودروها برخورد می‌کند.

سردار سید تیمور حسینی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: موضوع پلاک مخدوش یکی از عوامل جدی قانون گریزی و اخلال در نظم و انضباط ترافیکی به شمار می رود که پلیس راهور برای برخورد با این تخلف و جرم مشهود سازماندهی جدیدی را کلید زده است تا با نظارت و کنترل بهتر بتواند از آن جلوگیری کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

رتبه‌بندی؛ مطالبه ۱۰ ساله‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

رتبه‌بندی معلمان به منظور ارتقای کیفیت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و همچنین بهبود معیشت فرهنگیان پس از وقفه ۱۰ ساله در دولت سیزدهم اجرا شد و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص یافت.

بررسی، اجرا و تدوین آیین نامه رتبه‌بندی معلمان اقدامی بود که دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود مورد توجه قرار داد زیرا این طرح با هدف ارج نهادن به نظام تعلیم و تربیت و ترمیم حقوق فرهنگیان و اعمال تجربیات، توانمندی ها و شایستگی های معلمان در احکام استخدامی آنان در برنامه ششم توسعه به عنوان تکلیف قانونی مصوب شده بود اما اجرای آن در دولت گذشته به تعویق افتاده بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد


۱۲۸ میلیون قبض جریمه؛ ۳ درصد افزایش دوردورهای خیابانی

َمعاون عملیات پلیس راهور فراجا به ۱۲۸ میلیون مورد جریمه و اعمال قانون وسائل نقلیه طی ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: شاهد افزایش ۳ درصدی دوردورهای خیابانی با وسائل نقلیه هستیم.

سردار محمدباقر سلیمی در جمع خبرنگاران تحلیل داده‌های آماری را بهترین روش برای برنامه ریزی و اقدام در حوزه کنترل ترافیک و حوادث جاده ای دانست و اظهار داشت: موضوع تصادفات و جانباختگان یکی از اولویت های فرماندهی پلیس راهور است .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۵۸۰۰ نفر در ۱۳ استان متاثر از برف وکولاک

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۳ استان، از امدادرسانی به بیش از ۵۸۰۰ نفر در ۶ روز گذشته، خبر داد.

بابک محمودی با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۳ استان کشور، به تشریح اقدامات انجام شده از ۱۹ تا ۲۵ دی ماه پرداخت و گفت: در ۶ روز گذشته و پس از وقوع برف در گردنه‌های برف خیز، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان، شامل ۵۷ منطقه، ۵۱ محور کوهستانی، ۲ شهر، ۲ روستا و ۲ ارتفاعات کوهستانی، نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این مناطق حاضر شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

ضرورت پوشش بیمه‌ای داروهای دیابت/انسولین‌های نسل جدید اثرگذاری بالاتری دارند

فوق تخصص غدد و متابولیسم بر ضرورت پوشش بیمه‌ای تمامی داروهای دیابت تاکید کرد و گفت: برای ایجاد عدالت در دسترسی به داروهای دیابتی باید پوشش بیمه‌ای برای همه داروها انجام شود.

علیرضا استقامتی افزود: بهترین شاخص برای ایجاد عدالت در توزیع داروهای دیابتی، پوشش بیمه‌ای آن است. اگر انسولین‌های موجود در کشور پوشش بیمه‌ای مناسبی داشته باشند می‌توان به این نتیجه مهم دست یافت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

«قاسم سلیمان» به جمع نام‌های مجوزدار افزوده شد

رییس سازمان ثبت احوال کشور به استقبال و درخواست تعداد زیادی از هموطنان برای استفاده از نام و نام خانوادگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: نام «قاسم سلیمان» به جمع بانک «نام‌های مجوزدار» این سازمان افزوده شد.

هاشم کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت و یاد خاطره شهدای گرانقدر و بخصوص شهدای حادثه اخیرکرمان و محکوم کردن این حرکت کور توسط دشمنان افزود: مردم ما شهید پرور هستند و همواره یاد و خاطره شهدایی که برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان فشانی کرده اند را گرامی می دارند و برای آنها احترام خاصی قایل هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

اطلاعات بیماران اوتیسم و آلزایمر در اختیار پلیس قرار گرفت

رییس پلیس پیشگیری فراجا از انتقال اطلاعات بیماران اوتیسم و افراد مبتلا به آلزایمر به مجموعه پلیس خبر داد و گفت: وقتی این افراد به مجموعه پلیس مراجعه کنند، ماموران ما باید متناسب با حالات روحی و جسمی آنان، مشکلات آنان را رسیدگی خواهند کرد.

سردار علی مویدی که به تازگی به ریاست پلیس پیشگیری فراجا منصوب شده است، در نشست با روسای پلیس پیشگیری کشور، اظهار داشت: بانک اطلاعات بیماران مبتلا به آلزایمر و اوتیسم از طریق وزارت بهداشت و بهزیستی به پلیس منتقل شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/برگزاری آزمون هماهنگ برای پایه‌های ششم و نهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون هماهنگ ملی سال آینده برای دانش‌آموزان پایه ششم و نهم برگزار خواهد شد.

رضامراد صحرایی در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش سال آینده سیاست راهبردی تقویت مدارس دولتی را دنبال می‌کند، مدارس دولتی در اولویت هستند بنابراین تنوع مدارس کاهش می‌یابد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

جزئیات تعهدات بیمه سلامت در حوزه سوختگی

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران جزییات تعهدات بیمه سلامت در حوزه سوختگی را تشریح کرد و گفت: تمامی خدمات بستری بیماران سوختگی با پوشش بیمه‌ای انجام می‌شود.

محمد اسماعیل کاملی درباره تجهیزات قابل پرداخت در سوختگی ها در بیمه سلامت افزود: با توجه به تبصره یک مصوبات هیات وزیران (تعرفه دولتی) هزینه خدمات پایه و لوازم مصرفی مشترک پخش های بستری در تخت سوختگی معادل ۱۲ درصد تعرفه اقامت (هتلینگ) بوده و همچنین انواع پانسمان های سوختگی و پانسمان های نقره ای در تعهد سازمان بیمه سلامت است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

حال سه تن از مجروحان حادثه تروریستی کرمان وخیم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه در گلزار شهدای کرمان ۱۷ مصدوم در بیمارستان باقی مانده‌اند که ۹ نفر از آنان در بخش های ویژه و ۸ نفر در سایر بخش های بیمارستان های کشور بستری هستند و حال سه تن از آنان وخیم است.

مهدی احمدی نژاد در آیین قدردانی از کادر اورژانس، پرستاری و پزشکی امدارسان در حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان در ستاد وزارت بهداشت، گفت: در روز حادثه خوشبختانه تمام بیماران با میانگین زمانی ۱۵ دقیقه به مراکز درمانی منتقل شدند که با توجه به انبوه جمعیت حاضر در مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی، زمان بسیار خوبی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

دورکاری بانوان شاغل؛ الزام فراموش شده

دورکاری تحت عنوان فرصتی برای رسیدگی بهتر بانوان به تکالیف مهم خانه‌داری و تربیت فرزند از خواسته‌ها و مطالبات جدی زنان شاغل است. آیین‌نامه دورکاری سال ۱۳۸۹ براساس تصمیم هیات دولت مصوب شد اما به نوعی جزء در مواقع خاص دوران کرونا، به نوعی الزامی فراموش شده به حساب می‌آید.

۱۹ آذر امسال جاری پیش‌نویس آیین‌نامه جدید دورکاری به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی برای نظرخواهی عمومی از سوی سازمان اداری و استخدامی با اهداف ارتقای بهره‌وری، حذف فعالیت‌های غیرضرور، افزایش بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات همراه با حفظ مطلوبیت ارائه خدمات، منتشر شد. موضوعی که شاید بسیاری از بانوان شاغل و دارای فرزند منتظر ابلاغ آن هستند تا شاید با استفاده از فرصت دورکاری بتوانند بخشی از برنامه‌های زندگی، خانه‌دار، تربیت فرزند و هزاران برنامه دیگر خود را با آن تنظیم کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

آهنگ رشد اعتیاد در کشور متوقف شده‌است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هیچ تغییری در سطح و میزان کشت مواد مخدر در افغانستان بوجود نیامده است، گفت: آهنگ رشد اعتیاد به مواد مخدر در کشور متوقف شده است.

اسکندر مومنی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با موضوع «نقش رسانه و فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد» اظهار داشت: نه تنها شاهد کاهش تولید مخدر سنتی در افغانستان نیستیم که تولید مواد مخدر صنعتی در این کشور رو به افزایش است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

اصلاحات نیوز تبرئه و روزنامه اعتماد مجرم شناخته شد

اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری «اصلاحات نیوز» و «میز نفت» را مجرم نشناختند اما مدیر مسئول روزنامه اعتماد را با اکثریت مطلق آراء مجرم شناختند.

دکتر اکبر نصراللهی سخنگوی هیات منصفه اظهار داشت: اتهام‌های‌آقای بهروز بهزادی در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲ طبق بند ۷ ماده ۶ قانون مطبوعات «نشر اکاذیب و چاپ و انتشار اسناد رسمی و محرمانه» با تیتر «پشت پرده حجاب بان‌ها» است که هیات‌منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت مطلق آراء وی را مجرم می‌داند و وی را با همین رای مستحق هیچ تخفیفی نمی‌داند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

محکومیت ۲.۶ میلیارد دلاری دولت آمریکا در واقعه تروریستی تاسوعای چابهار

‌مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: دولت آمریکا به علت حمایت‌های متعدد از گروهک تروریستی موسوم به جندالله که عامل شهادت ۳۹ شهروند ایرانی در حادثه تروریستی سال ۸۹ شهرستان چابهار بود، به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار خسارت و جریمه محکوم شد.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی دادخواهی ۹۳ نفر از مجروحان، ورثه و بازماندگان شهدای واقعه تروریستی تاسوعای چابهار در سال ۱۳۸۹ علیه دولت آمریکا، دادگاه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران (شعبه ویژه رسیدگی کننده به دعاوی بین‌المللی) به ریاست قاضی حسین‌زاده تشکیل شد و دادگاه رأی محکومیت دولت آمریکا در این را پرونده را صادر کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/رتبه‌بندی؛ مطالبه‌ای که در دولت سیزدهم محقق شد

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha