تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی خارج از زمان تعیین شده جرم است

سنندج- ایرنا- مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کردستان گفت: تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی خارج از زمان تعیین شده جرم است و با افراد متخلف در این زمینه برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن اصلانی روز دوشنبه در جلسه تشریح جرایم انتخاباتی در فضای مجازی با حضور مدیران رسانه های مجازی در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر و تا زمانی که تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نهایی نشده، تبلیغات در فضای مجازی ممنوع و تخلف است.

وی با بیان اینکه تبلیغ انتخاباتی در فضای مجازی در زمان مقرر آزاد است، افزود: البته مدیران رده بالا و میانی دستگاه‌ها اجازه تبلیغ برای نامزدهای انتخابات را ندارند و در صورت مشاهده حتما برخورد خواهد شد.

مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کردستان یادآور شد: هرگونه تخریب نامزدها، نشر اکاذیب، تبلیغ خارج از وقت مقرر، دعوت به تجمعات غیرقانونی، تحریک و دعوت هواداران و مردم به آشوب و اغتشاش و سایر مصادیق مندرج در قانون انتخابات با استفاده از فضای مجازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم جرم و مستوجب مجازات است.

اصلانی بیان کرد: در قانون جرایم رایانه‌ای، مجازات خاصی برای تخلفات انتخاباتی در نظر گرفته نشده است و مجازات‌های قانون مجازات اسلامی و قانون انتخابات نسبت به نامزدها اعمال خواهد شد.

وی افزود: اگر اقدامات مخل نظم جامعه و موجد اغتشاش همچون دعوت به تجمعات و راهپیمایی‌های غیرقانونی توسط مدیران و کاربران صفحات مجازی انجام شود، طبق ماده ۱۳۰ قانون مجازات اسلامی عنوان سردستگی در ارتکاب جرایم سازمان یافته موضوعیت پیدا می‌کند.

مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کردستان ادامه داد: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند صفحات مجازی و شناسه‌های کاربری غیررسمی افراد به هیچ‌وجه منبع مناسبی برای دریافت اخبار و اطلاعات نیست و نباید تحت تاثیر مطالب این فضاها قرار گیرند.

اصلانی با بیان اینکه قدرت مانور در فضای مجازی را نمی توان نادیده گرفت، یادآور شد: باید در این شرایط در نظر داشت که فرصت سودجویی به کانال‌های معاند داده نشود.

وی بر لزوم امیدآفرینی در جامعه برای افزایش مشارکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: رسانه ها می‌توانند تخریب یا تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی را به اطلاع دستگاه‌های ناظر از جمله دادگستری اطلاع دهند تا شاهد فضای انتخاباتی سالم و در عین حال پرشور باشیم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه سال جاری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه در استان های سراسر کشور برگزار می شود و در نهایت ۲۹۰ نماینده راهی بهارستان خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha