۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85355295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان بهداشت جهانی خواستار ۱.۵ میلیارد دلار برای رسیدگی به بحران‌ها شد

تهران-ایرنا- سازمان بهداشت جهانی (WHO) امروز (دوشنبه) خواستار دریافت یک و نیم میلیارد دلار بودجه برای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی میلیون‌ها نفری شد که درگیر ده‌ها بحران انسانی در سراسر جهان شده‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: بروز اختلال در خدمات بهداشتی حیاتی برای کسانی که با شرایط اضطراری مواجه هستند، اغلب به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ است.

وی ادامه داد: قصد داریم در سال جاری به ۸۷ میلیون نفر کمک‌های بشردوستانه نجات‌دهنده ارائه دهیم.

رئیس سازمان بهداشت جهانی افزود: برای انجام این کار، به حمایتی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار نیاز داریم که هر چه زودتر و با انعطاف‌پذیری بیشتر باید در اختیار ما قرار بگیرد.

تدروس گفت که حدود ۱۶۶ میلیون نفر در سال جاری [میلادی] در سراسر جهان از جمله در فلسطین اشغالی، اوکراین، هائیتی و سودان به کمک‌های بهداشتی نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و یکمین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به بیش از ۲۴ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس خود ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

سازمان بهداشت جهانی تاکنون بارها نسبت به به وضعیت فاجعه‌بار نوار غزه، خطر قحطی و شیوع بیماری‌ها و افزایش قربانیان در سایه کمبود آب و غذای سالم و تجهیزات پزشکی و بهداشتی هشدار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha