استاندار سمنان: هوای پاک در اولویت است/ برای سلامت مردم با احدی تعارف نداریم + فیلم

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به فعالیت ۱۹ شهرک صنعتی در استان گفت که داشتن هوای پاک یکی از ضروری‌ترین نیازها و جزو اولویت‌هاست و در زمینه سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم.

سیدمحمدرضا هاشمی روز جمعه همزمان با روز هوای پاک (۲۹ دی) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سمنان استانی صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری است و بیش از یک‌هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

استاندار سمنان با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی، اظهار کرد: البته پیش از این حمایت، اولویت نخست ما حفظ سلامت مردم است و هر واحدی که افتتاح یا راه‌اندازی مجدد می‌شود باید مجوزهای زیست محیطی داشته باشد.

وی ادامه داد: در دیدارها با مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست استان سمنان هم بر حفظ مسائل زیست محیطی تاکید و به برخی واحدهایی که مسائل زیست محیطی را رعایت نکردند تذکر داده شده است.

هاشمی گفت: تولید و رشد اقتصادی به طور حتم باید رخ دهد اما قبل از آن، واحدهای تولیدی باید مسائل زیست‌محیطی رعایت کنند، چرا که قشرهای مختلف مردم به هوای پاک نیاز دارند و ادامه حیات در گرو این مهم است.

استاندار سمنان تصریح کرد: تیم‌های نظارتی در حال نظارت هستند و به صراحت اعلام کرده‌ایم که درخصوص سلامت مردم با احدی تعارف نداریم و واحدهای تولیدی و صنعتی به طور حتم باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیست و نهم دی به عنوان روز هوای پاک و بیست و ششم دی تا دوم بهمن ماه با شعار «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» هفته هوای پاک نامگذاری شده است.

سه شنبه بیست و ششم دی (هوای پاک، حقوق عامه)، چهارشنبه بیست و هفتم دی (هوای پاک، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی)، پنجشنبه بیست و هشتم دی (هوای پاک، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر)، جمعه بیست و نهم دی (هوای پاک، آموزش و مشارکت عمومی)، شنبه سی‌ام دی (هوای پاک، خودروهای فرسوده)، یکشنبه یکم بهمن (هوای پاک، کیفیت سوخت) و دوشنبه دوم بهمن (هوای پاک، سلامت) روزشمار هفته هوای پاک امسال است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha