بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد بیمه‌سلامت ایران در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران روز چهارشنبه با حضور مسوولان و مدیران این سازمان به میزبانی بیمه سلامت خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اجلاس ۲ روزه رییس هیات مدیران سازمان بیمه سلامت ایران، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، سرپرست مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت ایران و مدیر عامل شرکت آتیه سازان حافظ به همراه مدیران و معاونان این سازمان حضور دارند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی در این مراسم گفت: اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمانی بیمه سلامت هر سه ماه یکبار با هدف تبیین و ابلاغ چشم اندازها و برنامه های پیش روی این سازمان به میزبانی یکی از استانهای کشور برگزار می شود و اکنون مشهد میزبان این اجلاس است.

دکتر محمد وجدانی با اشاره به اینکه خراسان رضوی هشت درصد جمعیت کشور را زیر پوشش دارد، افزود: اکنون ۶۱ درصد جمعیت استان معادل سه میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۰۲ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این اداره کل دارای رتبه نخست بیشترین جمعیت بیمه شدگان سلامت در کشور است.

وی بیان کرد: هم اکنون پنج هزار و ۵۷۹ مرکز طرف قرار داد مستقل و غیر مستقل این نهاد هستند که بدین لحاظ این اداره کل دارای رتبه دوم کشور در موضوع بیشترین آمار قرارداد با موسسات و مراکز است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون بیمه سلامت استان رتبه اول بیمه شدگان در حوزه ناباروری را دارد، ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۰۴ پرونده مربوط به درمان ناباروری در کشور تشکیل شده است که سه هزار و ۶۸۱ پرونده از این میزان مربوط به خراسان رضوی است.

وجدانی افزود: هم اکنون میزان دهک های درآمدی رایگان زیر پوشش اداره کل بیمه سلامت استان، سه میلیون و ۱۷ هزار و ۵۷۵ نفر هستند.

به گفته وی، تعداد اتباع زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی در ۲ گروه آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر در مجموع ۲۳ هزار و ۳۰۲ نفر هستند.

مدیر کل اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه در این اجلاس گفت: میزان بار مراجعه به اداره کل بیمه سلامت استان امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد و میزان هزینه های پرداختی امسال نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۵۹ هزار و ۹۳۲ نفر دارای معلولیت زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی قرار گرفته اند.

بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد بیمه‌سلامت ایران در مشهد برگزار شد

۷۸ درصد بیمه‌شدگان سلامت خراسان رضوی رایگان زیر پوشش هستند

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هم اکنون  ۷۸ درصد بیمه شدگان اداره کل بیمه‌سلامت این استان به طور رایگان زیر پوشش هستند.
 دکتر سید هادی طباطبایی افزود: هم اکنون ۶۱ درصد از جمعیت خراسان رضوی معادل سه میلیون و ۸۷۷ هزار و ۵۳ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با شعار عدالت و گسترش آن در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و همچنین شعار سلامت به معنای پاکدستی روی کار آمد و تمام تلاشش را طی این دو سال در این حوزه انجام داده است.

معاون سیاسی خراسان رضوی ادامه داد: در گذشته تنها دهک های درآمدی یک تا سه تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار می گرفتند اما در دولت سیزدهم مقرر شد تا دهک های درآمدی چهار و پنج نیز اضافه شوند و پنج دهک درآمدی اول تحت پوشش رایگان قرار بگیرند و روستاییان نیز در تمام ۱۰ دهک‌ درآمدی زیر پوشش صندوق روستاییان بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۳۰ درصد پزشکان ایران خارجی بودند، اظهار کرد: اما اکنون هشت هزار دانشجوی پزشکی از کشورهای خارجی در ایران تحصیل می کنند و از ۵۲ کشور برای انجام اعمال جراحی به ایران می آیند.

طباطبایی ادامه داد: هم اکنون ۹۵ درصد داروهای مصرفی در ایران تولید می شود و کشور در بخش مهمی از تولید دارو به خودکفایی رسیده و همچنین در حوزه نانو، لیزر، هوا و فضا و سایر حوزه ها به دستاوردهای مهمی رسیده است.

وی با اشاره به لزوم تبیین دستاوردها با توجه به انتخابات پیش رو گفت: این دستاوردها و موفقیت های کشور در طول ۴۳ سال بایستی برای مردم و جوانان بازگو شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موسسات طرف قرارداد و کارکنان اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی تجلیل شد.

بیمه سلامت خراسان رضوی دارای چهار صندوق شامل صندوق روستاییان و عشایر، صندوق ایرانیان، صندوق کارمندان و صندوق سایر اقشار است که یک میلیون و ۸۴۷ نفر از این تعداد بیمه روستایی هستند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha