بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

مشهد- ایرنا- تحقق بیمه همگانی رایگان، طعم شیرین عدالت اجتماعی را به مردم می‌چشاند و استان خراسان رضوی در اجرای طرح‌های بیمه سلامت و برقراری برابری درمانی در کشور پیشرو بوده است.

به گزارش ایرنا، نخستین طرح همگانی بیمه سلامت چند سال پیش به صورت رایگان برای پوشش آحاد مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر و حاشیه نشینان شهرها، رقم خورد و دولت، سیزدهم این طرح را به طور جدی‌تری دنبال کرد.

بر این اساس در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از اقشار کم درآمد جامعه در دهک‌های یک تا سه زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند که بیش از یک میلیون نفر از آنان جمعیت مناطق حاشیه شهرها بودند.

از تیرماه امسال نیز ۲ دهک درآمدی چهار و پنج اضافه شده و بیمه سلامت همگانی رایگان برای این دهک ها در دستور کار قرار گرفت که در این زمینه بیمه سلامت خراسان رضوی پیشرو است.

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

خراسان رضوی دارنده بیشترین بیمه شدگان سلامت در کشور

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه سلامت خراسان رضوی به لحاظ دارا بودن بیشترین میزان بیمه شدگان سلامت دارای رتبه اول در بین سایر ادارات کل بیمه سلامت کشور است.

خراسان رضوی رتبه نخست بیشترین میزان بیمه شدگان سلامت را در بین سایر ادارات کل بیمه سلامت کشور دارا است.

دکتر محمد وجدانی افزود: خراسان رضوی هشت درصد جمعیت کشور، معادل ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت دارد که از این تعداد سه میلیون و ۸۵۳ هزار و ۴۷۶ نفر در قالب ۱۰ دهک درآمدی زیر پوشش صندوق‌های بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند.

وی ادامه داد: از این بیمه شدگان ۴۰۵ هزار و ۵۹۳ نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۵۶۶ نفر در صندوق بیمه روستاییان، ۲۷۰ هزار و ۸۰ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار و یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۳۷ نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی بیمه شده‌اند.

وجدانی افزود: هم اینک ۷۸ نمایندگی و دفتر پیشخوان با ۱۰۲ نفر نیروی انسانی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۲۶ نمایندگی و دفتر پیشخوان در مشهد و بقیه مربوط به دیگر شهرستان های استان است.

بیشتر بخوانید:

جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی حدود ۱۱ درصد رشد یافت

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

۷۰ درصد بیمه شدگان سلامت خراسان رضوی دهک‌های یک تا پنج

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۰ دهک درآمدی زیر پوشش بیمه سلامت تاکنون پنج دهک نخست به صورت رایگان زیر پوشش قرار گرفته اند که ۷۰ درصد جمعیت بیمه شدگان استان، معادل ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۱۰ نفر را دربرمی گیرند.

وجدانی با بیان اینکه به دنبال پوشش ۲ دهک دیگر هستیم افزود:‌ حق بیمه صندوق ایرانیان برای یک سال بیمه، ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال است که این مبلغ برای دهک‌های ۶ تا ۱۰ متفاوت است و دهک درآمدی ۶ حق بیمه ۲۰ درصدی و دهک درآمدی هفت نیز حق بیمه ۳۰ درصدی به صندوق ایرانیان پرداخت می‌کنند.

این مسوول اظهار داشت: همچنین دهک درآمدی هشت، ۴۰ درصد، دهک درآمدی ۹ ، ۵۰ درصد و دهک درآمدی ۱۰ ، ۱۰۰ درصد حق بیمه به صندوق ایرانیان می پردازند.

بیشتر بخوانید:

با رایگان شدن دهک‌های درآمدی چهار و پنج حدود ۲۲۸ هزار نفر به بیمه‌شدگان سلامت خراسان رضوی افزوده شد

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

حدود ۲۳ هزار تن از اتباع خارجی زیر پوشش بیمه سلامت استان

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه سلامت در خدمات دهی به اتباع خارجی، تنها مجاز به ارائه خدمت به افراد دارای کارت آمایش است که هم اینک ۲۲ هزار و ۸۹۷ هزار نفر از اتباع دارای شرایط مقیم در استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وجدانی افزود: حق بیمه سالانه صندوق ایرانیان بیمه سلامت برای اتباع خارجی دارای کارت آمایش حدود ۲ برابر سرانه جمعیت ایرانی و بیش از ۲۶ میلیون ریال است که این خدمات در قالب سه گروه آسیب پذیر، غیرآسیب پذیر و بیماران خاص ارائه می‌شود.

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

خراسان رضوی رتبه نخست پرداخت هزینه درمان ناباروری در کشور

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: طرح های دارویار و سهم ارز، خدمات توانبخشی، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، ارایه خدمات ناباروری و پوشش مادران فاقد بیمه و فرزندان زیر پنج سال، بیمه درمان سوء مصرف مواد مخدر از جمله طرح‌های بزرگ کشور است که بیمه سلامت از جمله متولیان آن است.

وجدانی با بیان اینکه ارایه خدمات ناباروری و پوشش مادران فاقد بیمه و فرزندان زیر پنج سال از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز شده است و بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه‌های درمان این افراد را پرداخت ‌می کند، افزود: اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیشترین پرداختی هزینه‌های درمان ناباروری کشور را دارد.

در استان خراسان رضوی ۱۱ هزار و ۹۵۷ بیمار نابارور نشاندار شده‌اند.

وی گفت:‌ در این استان ۱۱ هزار و ۹۵۷ بیمار نابارور نشاندار شده‌اند که تا کنون برای درمان آنان در مجموع ۵۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۴۶۸ پرونده برای زوج های نابارور در استان خراسان رضوی تشکیل شده و برای درمان آنان ۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وجدانی افزود: همچنین ۹۵۷ پرونده سربازی اسناد بستری خدمات ناباروری استان تاکنون تشکیل شده که پرداختی برای آنها ۲۸ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال بوده است.

این مسوول افزود: هم اکنون اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی با ۱۱ مرکز ناباروری در استان قرارداد دارد.

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

۵۷۷ هزار نفر زیر پوشش طرح پزشکی خانواده خراسان رضوی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: این اداره ۵۷۷ هزار نفر از جمعیت استان را در قالب طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع زیر پوشش دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر در مشهد و ۳۵۷ هزار نفر در دیگر شهرستان های استان ساکن هستند.

اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی ۵۷۷ هزار نفر از جمعیت استان را در طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: هم اینک ۴۵۰ پزشک خانواده در استان طرف قرار این اداره هستند که از این تعداد ۱۸۵ پزشک در مشهد و ۲۶۵ پزشک در سایر شهرستان‌های استان استقرار دارند.

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

خراسان رضوی رتبه نخست طرح خدمات توانبخشی

رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: طرح خدمات توانبخشی از ابتدای مهر امسال با انعقاد قرارداد با سازمان بهزیستی برای بعضی از معلولیت‌ها مانند اختلالات جسمی و حرکتی، بینایی، صوت و گفتار، شنوایی، روانی و کم توانی ذهنی اجرایی شد که خراسان رضوی در این طرح با بیشترین میزان نشاندار شدن معلولان، رتبه نخست کشور را دارا است.

در استان خراسان رضوی ۵۹ هزار و ۹۳۲ نفر دارای معلولیت شناسایی شدند.

دکتر جواد نیک فرجام وی با اشاره به شناسایی ۵۹ هزار و ۹۳۲ نفر افراد دارای معلولیت در این استان که برخی چند نوع معلولیت دارند، افزود: تا شهریور امسال ۷۱ هزار و ۵۰۴ معلولیت برای افراد دارای معلولیت در استان نشان‌دار شده است.

وی گفت:‌ از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۲ نفر دارای اختلالات جسمی حرکتی، هشت هزار و ۱۵۶ نفر دارای اختلالات بینایی، پنج هزار و ۸۸۸ نفر دارای اختلالات صوت و گفتار، هفت هزار و ۶۰۹ نفر اختلالات شنوایی، پنج هزار و ۹۳۱ نفر اختلالات روانی و ۱۸ هزار و ۸۹۸ نفر دارای اختلال کم توانی ذهنی هستند.

نیک فرجام افزود: استان خراسان رضوی دارای ۷۵۰ بیمار اوتیسم است که همه این افراد نشاندار شده‌اند که بیمه سلامت استان هزینه‌های درمانی آن‌ها را تا ۷۰ درصد تامین می کند.

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

بیش از ۸۳ هزار بیمار خاص استان زیر پوشش بیمه سلامت

رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: همچنین در قالب اجرای شیوه نامه بیماران خاص تبصره ۱۷ تا کنون ۸۳ هزار و ۲۸۹ بیمار در استان شناسایی شده اند که از این تعداد نشان ۶۶ هزار و ۵۷۴ نفر تایید شده و دارای بیمه فعال هستند.

وی ادامه داد: تا کنون برای درمان این بیماران در بخش سرپایی ۲۷۹ میلیارد ریال و در بخش بستری ۳۷۹ میلیارد ریال هزینه پرداخت شده است.

نیک فرجام گفت: سرانه هریک از بیماران خاص و صعب العلاج برای پوشش بخشی از هزینه‌های درمان حدود ۵۰۰ میلیون ریال است که پس از بررسی اسناد آنان پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در اجرای تبصره ۹ (پرداخت خارج از ضوابط) نیز پرونده هفت هزار و ۹۸۳ بیمار در سایت نوبت دهی استان ثبت شده‌ است که هفت هزار و ۳۵۰ بیمار مدارک خود را تحویل داده‌اند و پنج هزار و ۱۱۶ بیمار اسناد و مدارکشان رسیدگی و به ستاد سازمان بیمه سلامت برای پرداخت ارسال شده است.

وی بیان کرد: در این بخش نیز بیمه سلامت استان خراسان رضوی تا کنون ۳۹۷ میلیارد ریال بابت پرداخت خارج از ضوابط پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بیمه سلامت خراسان رضوی بیش از ۳۷۲ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص پرداخت کرد

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی

پرداخت بیش از پنج میلیارد ریال بابت درمان سوء مصرف مواد مخدر

رییس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز با اشاره به اجرای طرح بیمه درمان سوء مصرف مواد مخدر از سال ۱۴۰۱ گفت: این اداره کل تا کنون با ۸۷ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان قرارداد منعقد کرده است.

دکتر محمدرضا شیرزاده افزود: تا کنون چهار هزار و ۴۳۸ نفر بیمار فعال در استان شناسایی شده و دارای پرونده شده اند که این افراد تاکنون ۲۴ هزار و ۸۳۳ بار به مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر مراجعه داشته‌اند و پنج میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال برای هزینه درمان آنان پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha