شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهفتمین روز از دی به تأمین تجهیزات پزشکی توسط خیرین، پرداخت تسهیلات تعویض۶۵۰ دستگاه تاکسی و احداث ۱۷ نیروگاه خورشیدی، سوءاستفاده از نسخه الکترونیک،صدور ۱۳۵هزار کارت هوشمند معلولان،پایش دستگاه‌های استانی مرتبط با اجرای قانون هوای پاک،انهدام تیم تروریستی و امکان عقد قرارداد برای خدمات فوق برنامه مدارس پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. امروز چهارشنبه - بیست وهفتمین - دی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تأمین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی توسط خیرین

قائم مقام جامعه خیرین حامی معلولان کشور از فعالیت خیرین در مراکز درمانی دولتی با همکاری شهرداری تهران خبر داد و گفت: تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های دولتی از مهمترین اقدامات است.

محمدرضا کارگری در نشست هم‌اندیشی انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی که با حضور جمعی از خیرین بخش درمان برگزار شد، اظهارداشت: در این نشست به مشکلات در بیمارستان شریعتی پرداخته شد تا بتوانیم از ظرفیت خیرین برای رفع این مشکلات استفاده کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری مراسم اعتکاف ابلاغ شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری مراسم اعتکاف سال ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.

در این شیوه نامه توصیه شده، مراسم اعتکاف در مساجدی که دارای امکانات و شرایط بهداشتی مناسبی هستند برگزار شود و افرادی که دارای علائم بیماری تنفسی هستند در مراسم و اجتماعات شرکت نکنند یا ضمن رعایت فاصله از ماسک استفاده شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

تسهیلات تعویض ۶۵۰ دستگاه تاکسی و احداث ۱۷ نیروگاه خورشیدی پرداخت می‌شود

مدیر عامل صندوق ملی محیط‌زیست با اشاره به اقدامات این مجموعه در خصوص قانون هوای پاک، گفت: تسهیلات لازم برای تعویض ۶۵۰ دستگاه تاکسی و احداث ۱۷ نیروگاه خورشیدی از محل این صندوق پرداخت می‌شود.

سجاد انجم شعاع افزود: برای اولین بار در کشور در حوزه قانون هوای پاک در دولت سیزدهم اعتبارات ماده ۳۳ قانون هوای پاک به صندوق ملی محیط زیست واریز شد و امسال صندوق اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی را برای ارائه تسهیلات از این محل برای تعویض تاکسی های فرسوده و توسعه نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر پرداخت کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای آزمایشی طرح پابند الکترونیک فراهم شد

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام اینکه طرح پابند الکترونیکی برای رصد سارقان حرفه‌ای ابتدا در سه استان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، درباره علت تاخیر در اجرای آن گفت: این موضوع به تامین زیرساخت‌ها باز می‌گردد که خوشبختانه تا حد زیادی فراهم و مستقر شده است.

سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم پلیس اجرای صحیح و تاثیرگذار طرح‌های مقابله با سرقت است که موضوع پابند الکترونیکی یکی از مهم‌ترین امکانات برای مقابله با سارقان حرفه‌ای خواهد بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

دستگاه‌های استانی مرتبط با اجرای قانون هوای پاک از سال آینده پایش می‌شوند

کارشناس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اولین بار دستگاه‌های استانی مرتبط با اجرای قانون هوای پاک از سال آینده توسط سازمان محیط زیست پایش می‌شوند.

علی یوسفی افزود: ایران از اولین کشورهای دارای قانون مصوب مجلس در خصوص کنترل آلودگی هوا است به طوری که اولین قانون در این حوزه در سال ۱۳۵۴ به تصویب مجلس رسید. این موضوع نشان دهنده این است که آلودگی هوا یه معضل ۵۰ ساله است و دوم اینکه بسترهای قانونی کنترل آلودگی هوا وجود داشته و در طول زمان بازنگری شده است.ادامه خبر رااینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

۷ کوهنورد مفقود هستند/هشدارهای سازمان هواشناسی را جدی بگیرید

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اینکه همچنان ۷ کوهنورد مفقود هستند، گفت: کوهنوردان اصول ایمنی، توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند و در هنگام صدور هشدار نارنجی و قرمز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

بابک محمودی در گفت وگو با ایرنا افزود: باوجود حضور بیش از ۳۰۰ امدادگر، نجاتگر حرفه‌ای و حضور نیروهای محلی عملیات‌ یافتن سه کوهنورد در اشنویه آذربایجان غربی، سه کوهنورد در مشکین شهر آذربایجان شرقی و یک نفر در تهران همچنان ادامه دارد.ادامه خبر اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

منتظر اتفاقات خوبی برای کاهش آلودگی هوا در سال ۱۴۰۳ باشید

خودروهای فرسوده بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند، سازمان حفاظت محیط‌زیست برای سرعت بخشیدن بر نوسازی خودروهای فرسوده با اولویت تاکسی و ون اقدامات سازنده‌ای را برنامه‌ریزی کرده که بر اساس آن نوسازی از دولتی محور بودن خارج می‌شود بنابراین در سال ۱۴۰۳ در زمینه کاهش آلودگی هوا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

آلودگی هوا واژه آشنایی است که همه آنرا می شناسند چون ساکنان کلانشهرها بیشتر سال را در هوای آلوده نفس می کشند، در چند سال گذشته اندر ضررهای آلودگی هوا بر سلامت زیاد داد سخن راندیم، اینکه سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از هموطنان به علت در معرض آلودگی هوا بودن جان خود را از دست می دهند و یا سلامتی هزاران نفر در خطر می افتد، جان و سلامتی دو مولفه ای هستند که وقتی از دست رفتند دیگر به هیچ وجه قابل جبران نیست، جان گوهر گرانبهایی است که خداوند آنرا به امانت به انسان داده است، باید برای حفاظت از آن کوشا باشیم اما متاسفانه می بینیم که این اتفاق نمی افتد چون اگر غیر از این بود شاهد این حجم خودروهای فرسوده، دودزا ، سوخت های بی کیفیت و صنایع آلاینده در شهرهای مختلف به ویژه کلانشهرها نبودیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از فناوری‌های توانبخشی در حوزه ایران جوان

مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی توانبخشی در بهمن‌ماه گفت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از فناوری‌های توانبخشی در حوزه ایران جوان حمایت می‌کند.

علی پزشکی، اظهارداشت: از طرح‌های برگزیده دومین جشنواره ملی توانبخشی که به فناوری‌های توانبخشی در حوزه ایران جوان (مادران باردار، نوزادان و کودکان) مرتبط باشند تقدیر و حمایت می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

تخصیص اعتبار خرید ویلچر و صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

رییس سازمان بهزیستی کشور از تخصیص اعتبار خرید تجهیزات توانبخشی و ویلچر تا پایان سال و صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند اعتباری با عنوان «سما» ویژه حمل و نقل افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید خبر داد.

علی محمد قادری در نشست تخصصی علمی‌ و کاربردی سازمان بهزیستی کشور با شرکای کاری تولیدکننده و بهره‌بردار از تجهیزات توانبخشی دانش بنیان با اشاره به تخصیص ۱۳۵ هزار کارت هوشمند اعتباری با عنوان «سما» برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در سفرهای دریایی، هوایی و زمینی با همکاری بانک پارسیان، افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، افراد دارنده کارت سما با ارائه این کارت می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف هزینه سفر برخوردار شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

امکان عقد قرارداد برای خدمات فوق برنامه مدارس قانونی شد

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در برنامه هفتم توسعه تصویب شد تا مدارس امکان عقد قرارداد برای ارائه خدمات فوق برنامه فرهنگی، قرآنی و ورزشی و هنرستان‌ها نیز امکان فروش تولیدات دانش‌آموزان خود را داشته باشند.

صادق ستاری فرد در وبینار تخصصی توانمندسازی مدیران مدارس اظهارکرد: اگر دانش‌آموز به لحاظ سلامت جسمی و روحی در موقعیت مناسب نباشد، یادگیری مناسبی نخواهد داشت به همین دلیل دانش‌آموزان باید در ساحت‌های علمی و جسمی تقویت شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان

پیامک بدون ویزیت؛ شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک

نسخه الکترونیک با هدف مستندسازی سابقه بیماران، تسهیل دسترسی به خدمات درمانی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ از دفترچه‌های بیمه عملیاتی شد اما اکنون گاهی دیده می‌شود که فرد به پزشک مراجعه نکرده اما پیامک ویزیت الکترونیک دریافت می‌کند؛ این پیامک یک هشدار از سوءاستفاده احتمالی برخی پزشکان از کدملی بیماران است.

نسخه‌های پزشکی همواره یکی از چالش‌ های نظام سلامت بوده و در سال‌های اخیر تلاش کرده تا در مسیر اصلاح آن گام بردارد؛ در تازه ترین آمار، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با اعلام اینکه طرح نسخه الکترونیک تاکنون ۹۰ درصد اجرایی شده‌است، ابراز امیدواری کرده که تا پایان دولت سیزدهم این طرح تکمیل شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شگرد جدید سوءاستفاده از نسخه الکترونیک/صدور ۱۳۵ هزار کارت هوشمند معلولان


انهدام تیم تروریستی در مرزهای جنوب شرق کشور

فرمانده مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه و انهدام تیم تروریستی توسط مرزبانان در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد که برای اقدامات خرابکارانه قصد ورود به داخل کشور را داشتند.

سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: روز گذشته یک گروهک تروریستی که قصد ورود به کشور برای اقدامات خرابکارانه را داشت با هوشیاری مرزبانان هنگ مرزی جکیگور در درگیری مسلحانه، تبادل آتش سنگین و مقابله جانانه از ورود آنها به کشور ممانعت به عمل آمد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۱۲ درصدی ثبت فوت مردان نسبت به زنان

 سازمان ثبت احوال اعلام کرد: تعداد فوت‌های ثبت شده در ۹ ماهه سال شامل ۵۶.۴ درصد مرد و ۴۳.۶ درصد زن بوده است.

 بر اساس اطلاعات موجود در ثبت احوال در ۹ ماهه امسال مردان ۵۶.۴ درصد و زنان ۴۳.۶ درصد از ثبت فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر پنج هزار و ۶۰۹ درصد برای مردان و چهار هزار و ۳۰۱ درصد برای زنان بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha