تدبیری برای اجرای بهینه منظومه های روستایی با مهارت‌آموزی در فارس

شیراز-ایرنا- طی مراسمی با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس،معاون هماهنگی  اقتصادی استانداری،مدیرکل بنیاد مسکن فارس،رییس اداره‌کل فنی‌حرفه‌ای استان و برخی مقامات با هدف اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی،تفاهم‌نامه همکاری فنی و حرفه‌ای و بنیاد مسکن فارس مبادله شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن فارس چهارشنبه در این مراسم استفاده از مهارت‌آموزی و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را رویکردی برای اجرای بهینه طرح منظومه‌های روستایی در سطح استان دانست و گفت: برنامه آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی در قالب رویکرد آمایشی در دستور کار متولیان و دست‌اندرکاران امر قرار گرفته است.

سید علیرضا حمیدی ادامه داد: این موضوع رویکردهای جدیدی در نوسازی روستایی حاکم خواهد کرد که بدون تردید نیازمند آموزش مهارت‌های اقتصادی و بهینه‌سازی تولید و تأمین معیشت و درآمد است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: طی دهه‌های اخیر روند شتابان توسعه، چهره شهرها و روستاها را دگرگون کرده؛ هرچند شهرها تأثیرپذیری بیشتری از فرآیند توسعه و مدرنیزاسیون داشته‌اند با این حال روستاها هم از این وضعیت بی‌نصیب نمانده‌اند و هر ناظری در جریان سفر به روستاها متوجه این تغییرات شگرف در نوسازی واحدهای مسکونی و تأثیرات آن در معماری روستاها می‌شود و بدیهی است در گذر زمان این تغییرات به سمت اقتصاد، فرهنگ و عناصر جامعه شناختی هم کشیده‌ خواهد شد.

حمیدی یادآور شد: یکی از اهداف و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی ساخت مسکن برای روستاییان و توسعه روستاها بوده و اکنون با اجرای طرح‌های منظومه‌های روستایی در موضوع اقتصاد روستا و تأمین معیشت و آموزش به روستاییان نیز مباحث مطرح می‌شود.

در این مراسم با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، معاون برنامه‌ریزی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان و معاون هماهنگی اقتصادی استانداری فارس تفاهم‌نامه مبادله شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha