۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85357364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترسیم کروکی‌ تصادفات در دزفول الکترونیکی شد

۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85357364
ترسیم کروکی‌ تصادفات در دزفول الکترونیکی شد

دزفول – ایرنا - فرمانده انتظامی دزفول گفت: ترسیم کروکی‌های الکترونیکی و جمع آوری کروکی‌های کاغذی در این شهرستان با ایجاد زیرساخت‌های لازم آغاز شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ روح اله یاری زاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با فعال شدن کروکی الکترونیکی دیگر کروکی تصادفات به صورت دستی ثبت نمی‌شود.

وی افزود: افزایش دقت و فراهم کردن امکان تجزیه و تحلیل آمار تصادفات به منظور شناسایی نقاط حادثه خیز از جمله دستاوردهای مهم کروکی‌های الکترونیکی است.

فرمانده انتظامی دزفول کاهش ضریب خطا و سهولت در پرداخت خسارات وارده را از دیگر مزایای کروکی‌های الکترونیکی دانست و گفت: پس از فعال شدن کروکی الکترونیکی در دزفول در آینده نزدیک نیز امکان ارسال برخط این کروکی‌ها به مراکز پرداخت خسارت بیمه و حذف بسیاری از بروکراسی‌های پرزحمت گذشته در این شهرستان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به مجهز شدن ماموران پلیس راهور دزفول به تبلت (لوح رایانه ای) افزود: طرفین تصادف در تصادف‌هایی که سقف خسارت آنها کمتر از ۳۰۰ میلیون ریال است، می‌توانند با عکس گرفتن از خودروها و وضعیت نهایی هر ۲ وسیله، به شرط اینکه طرفین قبول داشته باشند چه کسی مقصر است مستقیم به بیمه مراجعه و با مدارک و مستندات خود دریافت خسارت نمایند و دیگر نیازی به ترسیم کروکی و حضور پلیس در صحنه نیست.

به گزارش ایرنا، کاربران ترافیکی که دچار حادثه می‌شوند با مراجعه به نرم افزار "پلیس من" می‌توانند کروکی تصادف را دریافت کنند که این کار روند پرداخت خسارت‌ها تسریع می‌بخشد.

نرم افزار "پلیس من" امکان استفاده آسان و سریعتر از سرویس‌ها و خدمات الکترونیک فراجا (پلیس) را در اختیار کاربران قرار داده است.

سیستم کروکی آنلاین با استفاده از تبلت و داده‌های ایجاد شده بر اساس طرح تصادف که بخش عمده آن در تبلت‌ها وجود دارد و همچنین واردکردن داده‌های لازم از سوی کارشناس پلیس راهور، کروکی آنلاین را ترسیم می‌کند.

پس از تکمیل کروکی از سوی کارشناس، این کروکی برای مراجع مربوطه مانند بیمه و قوه قضاییه ارسال و سپس یک کد پیگیری صادر می‌شود که مقصر و زیان‌دیده می‌توانند با استفاده از آن، به شرکت‌های بیمه یا در صورت لزوم به قوه قضاییه مراجعه و کارهای لازم را پیگیری کنند.

ترسیم کروکی، هم از طریق قلم دیجیتال، هم لمس صفحه تبلت و هم از طریق داده‌های ایجاد شده از سوی کارشناس در تبلت امکانپذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha