دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک تحویل فرمانداری‌های خراسان جنوبی شد

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک انتخابات در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است تا در مدت زمان لازم معایب احتمالی شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در سیزدهمین نشست ستاد انتخابات استان افزود: فرمانداران نسبت به تست باطری و بررسی تجهیزات دستگاه احراز هوایت الکترونیک رای‌دهندگان در استان اقدام و نتیجه را تا یکشنبه هفته آتی اعلام کنند تا مشکلات احتمالی در اسرع وقت رفع شود.

وی گفت: برخی از فرمانداران استان در این زمینه پیش‌قدم بوده، تست را انجام داده و معایب را اعلام کرده‌اند و همه فرمانداران باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با راه‌اندازی دستگاه احراز هویت، رأی دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از مدارک هویتی پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت برای رأی دادن مراجعه کنند.

وی افزود: پیگیری مسائل و مشکلات مردم در شهرستان‌ها توسط نمایندگان مستقر در حوزه‌های انتخابیه و با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران با این افراد ممانعت قانونی ندارد و تخلف محسوب نمی‌شود.

طالبی با بیان اینکه فرمانداران باید تعدادی عوامل اجرایی شعب انتخاباتی ذخیره نیز داشته باشند گفت: مسوولان صندوق اخذ رأی باید کاملا بی‌طرفانه عمل کنند و نباید حتی در برنامه تبلیغاتی نامزدی شرکت کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه داشته باشند به هیچ عنوان نباید در نشست‌ها و جلسات تبلیغاتی نامزدها حضور داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین انتخاباتی خواهد بود که در آن قانون «شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات» اجرایی خواهد شد.

علی حیرانی افزود: هر گونه فعالیت تبلیغاتی داوطلبان خارج از مهلت مقرر جرم است و مرتکب به مجازات محکوم می‌شود.

وی با اشاره به ماده ٧۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس این ماده ائمه جمعه دائمی و موقت، کارکنان نیروهای مسلح، رئیس و اعضای هیات‌های نظارت، هیات‌های اجرایی و ستاد انتخابات، فرماندار، بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاوران آنها و بازرسان و سایر متصدیان امور اجرایی و نظارتی انتخابات در مدت مسئولیت در فرایند انتخابات موظف‌اند در ساعات و محیط اداری و غیراداری بی طرفی کامل را حفظ کرده و نمی‌توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آنها اقدام یا اعلام نظر کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم در ساعات اداری حق تبلیغ برای یک نامزد یا علیه وی را ندارند و در خارج از وقت اداری هم بدون استفاده از عنوان و جایگاه اداری و به‌ عنوان یک شخص حقیقی می‌توانند تبلیغات کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی نیز گفت: برای آموزش کاربران دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک انتخابات چهار نفر را مشخص کرده‌ایم.

حیدرزاده با بیان اینکه تجهیزات لازم در حوزه فناوری اطلاعات خریداری و تحویل فرمانداری‌ها شده است افزود: برای ۱۸ بخشداری و ۲ فرمانداری مخابرات قبول کرده کارهای اولیه فیبر نوری را انجام دهد.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، قاینات، طبس، نهبندان، درمیان و فردوس نیز اجرای فیبر نوری آغاز شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی تصریح کرد: برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت باید تدبیری اندیشیده شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۱ نقطه انتخاباتی در استان تعیین شده که هزار و ۷۹۳ نقطه آزمایش شده و ۶۰۰ نقطه باقی مانده است.

در این نشست فرمانداران خراسان جنوبی نیز گزارشی در زمینه تست دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک انتخابات، باطری‌ها و میزان نگهداری شارژ آنها همچنین تعیین عوامل اجرایی شعب انتخابات ارائه دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha