مدیریت موقت در اداره فرهنگ دامغان سه‌باره شد/ انتصاب سومین سرپرست طی یکسال

سمنان - ایرنا - سومین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان طی بیش از یکسال اخیر روز چهارشنبه با حکم مدیرکل این دستگاه در استان سمنان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان دامغان با سابقه تاریخی دیرینه، موسسه‌های هنری و مدارس حوزه‌های علمیه، از قطب‌های فرهنگی در استان سمنان محسوب می‌شود، اما طی بیش از یکسال اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان با سه سرپرست مدیریت شده است.

ابتدا حجت اسلام محمدحسن عبیری به سرپرستی این اداره منصوب و سپس ابراهیم پورتقی در این سمت جایگزین وی شد؛ اکنون و با گذشت بیش از یکسال، سیدعلی موسوی فرد به عنوان سومین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان منصوب شده است.

در بخشی از ابلاغ فرشید فلاح لاله‌زاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خطاب به موسوی فرد آمده: انتظار است تا با تعامل موثر و سازنده با اصحاب فرهنگ و هنر، انجمن‌ها، موسسات و فعالان دینی و مذهبی و با هماهنگی امام جمعه و فرماندار و برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با محوریت جهاد تبیین و مردمی‌سازی فعالیتها از هیچ کوششی دریغ نفرمایید.

موسوی‌فرد پیش از این رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی بوده است.

سوم دی ۱۴۰۱، حجت الاسلام محمدحسن عبیری طی آیینی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان معارفه و از تلاش های چندساله حسین امینیان رییس قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان تجلیل شد.

مدیریت موقت در اداره فرهنگ دامغان سه‌باره شد/ انتصاب سومین سرپرست طی یکسال

فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ابلاغ انتصاب حجت‌الاسلام عبیری به سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان بر ضرورت به کارگیری همت و تلاش و تعامل موثر و سازنده با اصحاب فرهنگ و هنر، انجمن‌ها، موسسه‌ها و فعالان دینی و مذهبی در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در شهرستان دامغان برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با محوریت جهاد تبیین و نیز توجه به رهنمودهای امام جمعه دامغان و همکاری با فرماندار این شهرستان تاکید کرده بود.

هجدهم شهریور ۱۴۰۲ و هشت ماه و نیم بعد از انتصاب حجت‌الاسلام عبیری به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان، ابراهیم پورتقی در آیینی با ابلاغ فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با حفظ مسئولیت مدیریت روابط عمومی این اداره کل، به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان منصوب شد.

مدیریت موقت در اداره فرهنگ دامغان سه‌باره شد/ انتصاب سومین سرپرست طی یکسال

برخی اقدام‌های اداره فرهنگ دامغان در دوره سرپرستی پورتقی‌

سرپرست وقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان نوزدهم دی ماه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به بخشی از اقدام ها طی چهارماه سرپرستی خود اشاره و اضافه کرده بود: بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در این مدت اجرا شد.

پورتقی افزود: برای اولین بار در استان سمنان ویژه برنامه «مهربانو» برای همگرایی و همسویی هنرمندان در قالب هنرمندان به مدت یک هفته برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری منظم شورای فرهنگی به ویژه شهرهای پیرامونی در شهرستان دامغان، ادامه داد: «کاروان فرهنگ و هنر» برای شهرهای پیرامونی دامغان که فاقد فرهنگسرا و اماکن فرهنگی بودند، برگزار شد.

به گفته وی، برپایی موکب رسانه ای دیجیتال به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر امیریه، کاهش هزینه های اداری با همگرایی اداری و مشارکت هنرمندان، از دیگر اقدام ها در دوره سرپرستی وی در اداره فرهنگ و ارشاد دامغان بود.

پورتقی افزود: پس از چهارسال وقفه انجمن سینمای جوان دامغان در کنار کانون موسیقی و کانون تعزیه احیا شدند و به زودی فستیوال فرهنگ و هنر دامغان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان دامغان در نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق پایتخت (تهران) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha