۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85357603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ واحد تولیدی راکد در کردستان به چرخه تولید بازگشت

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: از سال گذشته تاکنون ۷۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک راکد در استان، به چرخه تولید بازگشت که تا پایان سال به ۱۰۰ مورد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی و تکریم روحانیون طرح هجرت در سنندج اظهار کرد: با وجود موانع، در حوزه اشتغال حرکت بزرگی صورت گرفت، در حالیکه سال گذشته اختصاص اعتبار ۲۲ هزار میلیارد ریال در حوزه اقتصادی و احیای واحدهای راکد از سوی مجلس رد شد.

وی به رفع معضل بزرگ آب مرکز استان، افتتاح فرودگاه سقز و راه آهن همدان- سنندج در سفر دوم و سوم رئیس جمهور به کردستان اشاره کرد و افزود: در سفرهای استانی هیات دولت به استان‌ها، مصوبات یک بخش کار بوده و تحقق آن مهمتر است.

استاندار کردستان یادآور شد: استان در بین ۲۸ سفر استانی، در جذب اعتبارات رتبه اول را کسب کرد؛ همچنانکه حاصل دور اول سفر رئیس جهمور به کردستان، جذب ۶۰ هزار میلیارد ریال است که به طرحهای کلان تخصیص یافت و پروژه های مورد انتظار مردم بهره‌برداری شد.

زارعی کوشا در ادامه به افزایش نظارت و پایین آوردن نرخ کالای تولیدی اشاره و اضافه کرد: از آنجا که استان مولدی نیستیم نرخ بالایی در برخی کالاها داریم که در تلاش هستیم وضعیت به سامان برسد و برخی به شرایط عمومی کشور و اقتصاد کلان بر می گردد.

وی یادآورشد: مجوزی در جلسه ۲ هفته پیش هیات دولت صادر شد تا استانها مستقیم گوشت قرمز وارد کنند که در حال رایزنی برای واردات هستیم.

کاهش نرخ بیکاری در پاییز امسال دیگر مطلبی بود که استاندار کردستان به آن اشاره داشت و گفت: مقرر شده مجموعه شستا و صندوق بازنشستگی کشور، در حوزه های معدن و صنعت و گردشگری استان سرمایه گذاری کنند که تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

زارعی کوشا اظهار کرد: کار پایشی و عملیات ژئوفیزیکی با ۸۰۰ میلیارد ریال انجام و ذخایر قطعی معدنی به بیش از یک میلیارد تن و ذخایر طلای قروه بصورت قطعی هشت برابر فعالیت حال حاضر است.

وی با اشاره به احیای زنجیره فولاد قروه و تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی کامیاران در حوزه گوجه فرنگی، افزود: مسیری از سال گذشته طی و برچسب امنیتی بودن کردستان حذف شد و زمینه سرمایه‌گذاری با تکیه بر ظرفیتهای فرهنگی صورت گرفت.

استاندار کردستان اضافه کرد: نرخ تورم و گرانی که مساله اصلی نازضایتی مردم است در دولت سیزدهم با رشد فزاینده نقدینگی کنترل شد.

به گفته زارعی کوشا، دولت سیزدهم در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و موفقیت آن در عرصه های مختلف چشمگیر و ملموس است.

وی با بیان اینکه دولت در شرایطی روی کار آمد که شرایط مناسب نبود و ارتباط مردمی با بدنه دولت و اعتماد به پایین ترین حد ممکن رسیده بود، افزود: دولت سیزدهم با وجود همه اینها با اعتقاد به شعار اصیل انقلابی گری و مردم مداری تا امروز صادقانه به مردم خدمت کرده است.

زارعی کوشا ادامه داد: ارائه خدمات در طول دوران بعد از انقلاب، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و در برحی بخش‌ها از جمله گازرسانی از استانهای پیشرو بوده و امروز در آستانه تحقق ۱۰۰ درصدی پوشش این نعمت هستیم.

وی یادآور شد: با این اوصاف پروژه‌های بزرگ بر جای مانده و شاخص‌های نامناسب اقتصادی کار پرحجمی را برای دولت در استان ایجاد کرده است اما راهبرد توجه ویژه با در نظر گرفتن شرایط بودجه ای و تحریمها حلال مشکلات است.

استاندار کردستان به تبعیض مثبت دولت در بحث تخصیص اعتبارات و بودجه به استان اشاره کرد و گفت: سه سفر در ۲ سال توسط رئیس جمهور به کردستان انجام شد و در تدارک سفر چهارم برای تابستان ۱۴۰۳ هستیم تا معادل سفرهای گذشته و بیش از آن اعتبار جذب شود.

زارعی کوشا به بحث انتخابات هم پرداخت و افزود: برچسب دیگر به استان، نرخ مشارکت پایین در انتخابات است که امیدواریم کمک شود تا این تکلیف برای توسعه کردستان اجرایی و مشارکت از متوسط کشوری بالاتر برود که می تواند زمینه‌های توسعه بیشتر را فراهم کند.

وی بر لزوم تبیین نقش مشارکت مردم در انتخابات و استمرار خدمت و پیشرفت و پایداری امنیت توسط روحانیون تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha