توقیف کامیونت حامل یک هزار ثوب البسه قاچاق/انهدام باند سارقان مدارس تهران
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک هزار ثوب البسه قاچاق از یک دستگاه کامیونت در محدوده بازار تهران خبر داد و گفت: خودروی مذکور توقیف شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز پنجشنبه اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد یک دستگاه کامیونت حامل کالای قاچاق تحت پوشش بار قانونی از استان‌های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت است که در محدوده بازار ابن خودرو رویت و ماموران آن را متوقف کردند.

وی افزود: متهمان اقدام به پوشاندن و اختفای کالاهای قاچاق در این خودرو کرده و بارنامه آنها نیز ساختگی و جعلی بود.

سرهنگ افشاری ادامه داد: کالاهای کشف شده شامل تعداد ۲۰ کیسه پوشاک محصول کشورهای هند و پاکستان بود که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهمان به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی یادآور شد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ یادآور شد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می شود لذا از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته و موارد را به اطلاع پلیس امنیت اقتصادی برسانند.

انهدام باند سرقت از مدارس تهران

همچنین ریس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره سرقت از مدارس تهران خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ مالخر هم دستگیر شدند.

سردار علی ولی پور گودرزی در این خصوص اضافه کرد: با وقوع چند فقره سرقت از مدارس جنوب تهران، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی گفت: با تجمیع پرونده‌های مشابه و مراجعه کارآگاهان به محل‌های سرقت و همچنین انجام تحقیقات میدانی، مشخص شد که سرقت‌ها توسط ۲ یا سه سارق در تاریکی شب انجام شده است.

سردار ولی پور گودرزی اظهار کرد: با پالایش تصاویر بدست آمده از متهمان، کارآگاهان با گشت زنی های هدفمند در نهایت موفق شدند ۲ نفر از سارقان را به هنگام پرسه زنی در اطراف مدرسه ای در جنوب تهران دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهمان ابزار و آلات سرقت کشف شد، ادامه داد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۱۵ فقره سرقت مشابه با همکاری همدستان اعتراف و اظهار کردند اموال مسروقه را به ۲ مالخر از اتباع کشورهای همسایه می‌فروختند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: در عملیات‌های دیگری سارق متواری و ۲ مالخر اموال مسروقه نیز در مخفیگاهشان دستگیر و متهمان به ارتکاب سرقت و مالخری اموال مسروقه اعتراف کردند.

وی یادآور شد: با تکمیل تحقیقات پلیسی و شناسایی مالباختگان هر پنج متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

دستگیری زورگیر جوان

از سوی دیگر سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری یک خفت گیر و اعتراف وی به ۱۰ فقره زورگیری خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی در این خصوص گفت: ۲۷ دی عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش در حال گشت زنی در محدوده خیابان اندرزگو به موتورسواری که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می‌کرد، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

وی افزود: متهم در همین حین به طرف شهروندی که در حال گذر از خیابان بوده حمله ور و اقدام به زورگیری و سرقت تلفن همراه وی کرده که ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیر وارد عمل شدند و متهم به محض رویت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شد.

سرهنگ ضرونی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی، موتورسیکلت متهم متوقف و در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر شده و از وی یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ یادآور شد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد.

سرهنگ ضرونی گفت: شناسایی مال باختگان در دستور کار کلانتری قرار گرفت و متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

سارق و مالخر موتورسیکلت دستگیر شد

همچنین رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری سارق و مالخر موتورسیکلت در محله جوادیه خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور در این خصوص گفت: ۲۷ دی در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۱۷ جوادیه در محدوده خیابان طارمی در حال گشت‌زنی بودند که گزارشی شامل سرقت موتورسیکلت به دست ماموران کلانتری می‌رسد.

وی ادامه داد: چندی بعد ماموران موتورسیکلت را شناسایی و موفق به دستگیری متهم شده که او اقرار کرد موتورسیکلت‌ها را شخصی به سرقت می‌برد و من برایش به فروش می‌رساندم که سریعا ماموران به مخفیگاه متهم رفته و موفق به دستگیری متهم و کشف یک دستگاه موتورسیکلت دیگر می‌شوند.

سرهنگ قاسم پور یادآور شد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت در سطح معابر تهران و به فروش رساندن موتورسیکلت‌ها اعتراف کردند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha