دستگیری شرور سابقه دار و کشف لوازم آرایشی قاچاق در تهران
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: شرور سابقه داری که در شرق پایتخت شهروندان را تهدید به قتل می‌کرد، دستگیر و روانه دادسرا شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ سعید راستی روز شنبه در این خصوص افزود: در پی شکایت تعدادی شهروندان مبنی بر تهدید به قتل توسط شروری به همراه همدستانش با استفاده از سلاح سرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های مقدماتی مشخص شد، یکی از افراد شرور سابقه دار در محدوده تهرانپارس با قدرت نمایی، ایجاد رعب و وحشت تعدادی از شهروندان را به قتل تهدید کرده است و موجب ایجاد ناامنی در منطقه شده است.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران ادامه داد: ماموران موفق شدند پس از رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کنند.

سرهنگ راستی تاکید کرد: متهم پس از انتقال به مقر این پلیس به جرم ارتکابی با انگیزه اختلاف شخصی با همکاری همدستانش اعتراف کرد.

وی گفت: کشف جزییات پرونده و شناسایی و دستگیری سایر مرتبطین به پرونده کماکان ادامه دارد و متهم برای اخذ دستور قضایی روانه دادسرا شد.

کشف ۹۵ میلیارد ریال لوازم آرایشی قاچاق در تهران

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی پایتخت، از کشف بیش از ۳۷ هزارقلم لوازم آرایشی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۹۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در این خصوص گفت: با اطلاع از این که یک قاچاقچی کالا اقدام به دپوی مقادیری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در یک انبار کالا در محدوده بزرگراه شهید لشکری تهران کرده است، تیم های عملیاتی این یگان برای بررسی موضوع به تحقیقات گسترده در این زمینه پرداختند.

وی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی نشان داد که مالک یک انبار کالا با همکاری همدستش مقادیری لوازم آرایشی - بهداشتی خارجی و قاچاق را با استفاده از خودروهای شوتی به یک انبار کالا انتقال می دهند و سپس با انتقال به انبار دیگری به توزیع کالاها به صورت اینترنتی می پردازند.

سرهنگ افشاری افزود: ماموران، محل های موصوف را شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی در بازید از این مکان ها ۳۷ هزار و ۶۴۳ قلم لوازم آرایشی محصول کشورهای خارجی فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۹۵ میلیارد ریال براورد کرده اند و کلیه اموال کشف شده در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران قرار گرفت.

وی یادآور شد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شدند.

کشف پنج هزار بلبرینگ تقلبی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال

از سوی دیگر رییس پلیس آگاهی پایتخت نیز از کشف پنج هزار و ۴۰۸ عدد بلبریگ تقلبی و دستگیری ۲ متهم خبر داد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در این باره گفت: آبان امسال خبری مبنی بر بسته بندی بلبرینگ های تقلبی با برندهای معتبر از سوی اتحادیه لوازم و قطعات خودرو به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران دریافت شد.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با استفاده از روش های میدانی و اطلاعاتی محل تولید قطعات تقلبی را در مرکز تهران شناسایی کردند و مشخص شد، مالک کارگاهی با همکاری همدستش ضمن جمع آوری بلبرینگ‌های متفرقه، با تغییر مشخصات آن، بلبریگ‌های تقلبی را به عنوان محصول شرکت‌های معتبر به بازار عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی های قضایی به همراه نماینده اتحادیه لوازم و قطعات خودرو از محل مذکور بازدید و تعداد پنج هزار و ۴۰۸ عدد بلبرینگ تقلبی مربوط به خودروهای سبک و سنگین به همراه ۲ هزار لیبل و هولوگرام و سایر تجهیزات کارگاهی کشف شد.

سردار ولی‌پور گودرزی اشاره کرد: با دستور قضایی کارگاه مذکور پلمب و هر ۲ متهم دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی در پی جویی های انتظامی به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناس ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، برای کشف جزییات پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

انهدام باند توزیع حشیش در تهران

همچنین رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از عملیات موفق این پلیس در دستگیری چهار عضو یک باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۷۵ کیلوگرم حشیش خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور گفت: در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ چهار نفر از قاچاقچیان مواد مخدر که با اقدامات خود موجب ناامنی محله‌های مرکزی شهر تهران شده بودند تحت پیگرد و تعقیب پلیسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده و تحقیقات شبانه روزی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت موفق شدند محل پنهان شدن و انبار قاچاق مواد مخدر این متهمان را شناسایی کرده و پس از هماهنگ و اخذ مجوز قضایی اقدام به دستگیری متهمان کردند.

وی افزود: در این عملیات چهار متهم بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه آنها ۱۷۵ کیلوگرم حشیش که در بسته بندی‌های مختلف آماده برای توزیع خرده فروشی بود، کشف و به همراه متهمان و پرونده تشکیل شده به پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شدند.

سرهنگ باباپور تاکید کرد: متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند و با تکمیل پرونده به دادسرا منتقل شدند.

دستگیری پدر و دختر فریبکار
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری پدر و دختری خبر داد که با ترفند خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال شهروندان را فریب داده و آنها را ترغیب به سرمایه گذاری می‌کردند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت. شاکی در اظهارات خود عنوان داشت، در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک پدر و دختر که مدعی سرمایه گذاری‌های کلان و پر سود در زمینه رمزارزها بودند آشنا شدم که پس از جلب اعتماد مبلغ یک میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری برایشان واریز کردم اما بعد از مدتی دیگر جواب من را ندادند و متوجه کلاهبرداری شدم.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در بررسی های اولیه متوجه شدند این پدر و دختر که از سابقه داران جرائم سایبری هستند مدتی است با پوشش کارشناسان ارز دیجیتال در محدوده تهران بزرگ اقدام به فعالیت مجرمانه می کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: با اقدامات فنی پلیس هویت مجرمین به دست آمد و پس از تشریفات قضایی مجرمین در حالی که مشغول کلاهبرداری از شخص دیگری بودند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۴۰ نفر عنوان داشت: در اقدامات تکمیلی پرونده مشخص شد این پدر و دختر تنها اعضای این باند کلاهبرداری نبودند و دو نفر دیگر نیز در این تیم فعالیت می کردند که در ادامه اقدامات عملیاتی پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد، به هویتهای مجازی اعتماد نکنید چراکه اعتماد بی جا و بدون بررسی و اطمینان می تواند به شما و سرمایه زندگیتان آسیب بزند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha