«بدون واسطه» استاندار گلستان با مردم؛ این‌بار در نوکنده

گرگان- ایرنا- سفر استاندار گلستان به شهر کوچک نوکنده در ورودی غربی این استان، به مردم غربی‌ترین شهر استان فرصت داد تا مطالباتشان را بدون واسطه با مقام عالی استان مطرح کنند.

به گزارش ایرنا، حضور مسوولان در جمع مردم و نشستن پای درد و دل آنان، یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است؛ دولتی که مردم‌داری را نه در حد حرف و شعار که در عمل اجرایی کرد و استانداران با حضور در مناطق محروم و ارتباط بی‌واسطه و رودررو با مردم ضمن افزایش امید مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی، برای حل مشکلات آنان گام می‌بردارند.

در همین راستا، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان به‌منظور شنیدن مشکلات و مطالبات مردمی و جهاد تبیین به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی عازم شهرهای کوچک استان می‌شود و بی‌واسطه و رودررو با مردم این شهرها دیدار می‌کند.

شهر نوکنده پنجمین مقصد سفر استاندار گلستان به شهرهای کوچک استان بودو وی پس از سفر به شهرهای قرق، ینقاق، تاتارعلیا و کُرند، دیروز (پنج‌شنبه) در جمع مردم خونگرم نوکنده از توابع شهرستان بندرگز حاضر شد.

با وجود آنکه نوکنده از سال ۱۳۷۴ به شهر تبدیل شده اما باوجود ظرفیت‌ و پتانسیل‌های متعدد، هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشت. به‌عنوان مثال این شهر روزگاری قطب‌ کشتی کشور بوده اما این روزها زیرساخت‌های این ورزش وضعیت مطلوبی نداشته و گرفتار فرسودگی است.

همچنین در حالی که این شهر بخش قابل توجهی از زمین‌های باغی گلستان را در خود جای داده و قطب سبزی و صیفی‌جات محسوب می‌شود اما هنوز باغداران نوکنده از نبود صنایع تبدیلی رنج می‌برند و کشاورزان برای عرضه محصولات خود حتی از وجود میدان بار بی‌بهره‌اند.

«بدون واسطه» استاندار گلستان با مردم؛ اینبار در نوکنده

وجود حوزه علمیه با قدمت چندصد ساله و تربیت علمای بزرگ همچون آیت‌الله نصیری، برخورداری از ورزشکاران نامدار از جمله رمضان خدر و همجواری با دریا، نوکنده را از جنبه‌های گوناگون منحصربه‌فرد کرده اما با همه این ظرفیت‌ها، حرکت قطار توسعه و پیشرفت این شهر پرشتاب نبود و شاید همین مساله موجب شد نخبگان و معتمدین این شهر با دلی پُردرد از مطالبات و کمبودهای خود بگویند و از همت و روحیه جهادی دولت سیزدهم برای برداشتن موانع از پیش پای شهر نوکنده مدد بگیرند.

بیکاری، کم‌آبی، فقدان مدیریت قوی، نداشتن برنامه مدون برای بهره‌گیری از ظرفیت سواحل و جنگل، فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرسودگی و نبود سالن‌های ورزشی و بی‌بهره بودن از مدارس هوشمند تنها بخشی از مطالبات و مشکلاتی بود که در دیدار روز گذشته استاندار گلستان، از زبان نخبگان و معتمدین شهر نوکنده بیان شد.

حضور استاندار گلستان در شهر کوچک نوکنده و روستاهای آن، لبخند رضایت را بر لبان مردمان این دیار نشاند و بسیاری از آنها باور نمی‌کردند عالی‌ترین مقام اجرایی استان برای شنیدن صدای مطالبات و مشکلات این شهر مهمان آنها شده باشد. نکته‌ای که امام‌جمعه نوکنده هم به آن اشاره کرد و گفت: سفر استاندار به شهر نوکنده تاکنون سابقه نداشته و چنین اقدامی برای اولین بار و در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام حر ریاحی، لایروبی رودخانه شهر، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری، تکمیل یادمان شهدا، نوسازی مدارس فرسوده نوکنده، احداث میدان بار، نبود صنایع تبدیلی، بهبود زیرساخت‌های ورزشی و مستقرنبودن برخی ادارات را از جمله مطالبات مردم نوکنده از استاندار گلستان برشمرد.

فرماندار بندرگز نیز مجموع پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی، پروژه لایروبی خلیج گرگان و مجموع پروژه‌های عمرانی و طرح های اقتصادی و تسهیلات اعطایی شهر نوکنده از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون را ۱۸ هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

صابر حسن‌پور احیای خلیج گرگان را اقدام ارزشمند دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پس از بازگشایی کانال آشوراده در خلیج گرگان، ۴۰۰ متر پیشروی آب به سواحل بندرگز اتفاق افتاد و تراز آب ۴۰ سانتی‌متر افزایش پیدا کرد.

وی از لایروبی رودخانه نوکنده به طول افزون بر ۱۰ کیلومتر خبر داد و یادآور شد: لایروبی رودخانه نوکنده به مهار سیلاب و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از آن کمک شایانی کرد.

«بدون واسطه» استاندار گلستان با مردم؛ اینبار در نوکنده

یکی از درخواست‌های فرماندار و مردم این شهر از استاندار اختصاص تخت‌های دیالیز و تسریع در راه‌اندازی مرکز همودیالیز نوکنده بود. مسوولان شهرستانی گفتند: از آنجا که بندرگز سالمندترین شهرستان استان است سه برابر استانداردها، بیمار دیالیزی دارد اما رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان علت فراوانی بیماران دیالیزی در این شهر را افزایش ابتلا به دیابت دانست و گفت: میانگین ابتلا به دیابت در بندرگز ۲ برابر میانگین استانی است.

به گفته سعید گل‌فیروزی؛ زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان بندرگز در دولت سیزدهم ارتقا پیدا کرده و مرکز همودیالیز نوکنده در دولت سیزدهم از پیشرفت ۳۰ درصدی به ۸۵ درصد رسیده است‌.

فرماندار بندرگز همچنین اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکل آب شرب مردم بندرگز را تشریح کرد و گفت: در دولت گذشته ۲ حلقه چاه با استعداد ۱۵ لیتر بر ثانیه آبدهی حفر شد حال آنکه از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون سه حلقه چاه با ۴۸ لیتر بر ثانیه آبدهی حفر شده و شاهد رشد چهار برابری تولید آب در شهرستان هستیم.

وی به رشد ۳۳ درصدی ایجاد اشتغال در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل در بندرگز اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون در مقایسه با مدت مشابه قبل در بخش مصوبات رشد ۲۰۰ درصدی و در تخصیص اعتبارات رشد ۲۷۳ درصدی داشته است.

استاندار گلستان پس از دیدار با نخبگان و معتمدین شهر نوکنده، با حضور در مسجد این شهر با مردم نوکنده دیدار کرد.

وی در پایان سخنانش در دیدار مردمی تک‌تک مطالبات نخبگان شهر نوکنده را مورد بررسی قرار داد و از مدیران خواست با جدیت و سرعت برای حل مشکلات و مطالبات مردم گام بردارند.

غبارروبی مزار شهدای گمنام، بهسازی بافت روستای هدف گردشگری بنفش‌تپه، بهره‌برداری از چهار هزار و هشتصد و پنجاه و پنجمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و اهدای سیصد و چهل و ششمین سند مالکیت بندرگز، بازدید از ناحیه صنعتی گز شهر نوکنده و آغاز به کار دوباره یک واحد تولیدی راکد از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به شهر نوکنده بود.

نوکنده در جنوب غربی شهرستان بندرگز واقع شده که سال ۱۳۷۴ به شهر ارتقا پیدا کرده و هفت هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha