۳۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 3059
کد خبر: 85359290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاراکاس- مسکو به سوی تقویت روابط از مسیر مذاکرات جدید

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ونزوئلا از تقویت روابط دوستانه دوجانبه این کشور آمریکای لاتین با روسیه در چارچوب مذاکرات جدید با محوریت «همکاری سیاسی و اقتصادی میان دو کشور» خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای تاس، ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا پس از دیدار با سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نوزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در کامپالا، پایتخت اوگاندا اعلام کرد: ونزوئلا و روسیه به تقویت روابط دوستانه دوجانبه ادامه می‌دهند.

وی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: در این مذاکرات، موضوعات همکاری سیاسی و اقتصادی میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا افزود: ما همچنین موضع مشترک خود در مورد مسائل مختلف جهانی را تکرار کردیم.

کاراکاس- مسکو به سوی تقویت روابط از مسیر مذاکرات جدید

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه ونزوئلا، به دنبال برگزاری هفدهمین کمیسیون سطح عالی بین دولتی ونزوئلا- روسیه که در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر- آبان) در مسکو برگزار شد، ۱۶ قرارداد جدید میان دو کشور امضا شد که علاقه‌مندی روسیه به ارتقای مبادلات تجاری در بخش مواد خام و نهاده‌ها برای حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی برجسته شد.

در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آذر ۱۴۰۲)، نیکلاس مادورو و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ونزوئلا و روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی روابط دوجانبه را بررسی کردند و بر سر اهمیت تعمیق و تقویت کمیسیون سطح عالی بین دولتی ونزوئلا- روسیه از طریق ایجاد یک دستورکار مشترک که پایه‌گذاری یک نظم جهانی چندمرکزی، فراگیر، عادلانه و دموکراتیک، با احترام به هنجارهای شناخته شده جهانی حقوق بین‌الملل را ممکن می‌سازد، توافق کردند.

پوتین بار دیگر بر اهمیت امضای قرارداد همکاری و مشارکت راهبردی میان دو کشور تاکید کرد؛ معاهده‌ای که اراده سیاسی برای تقویت همکاری‌های چند جانبه در همه سطوح را فراهم می‌کند.

روسیه و ونزوئلا در طول روابط استراتژیک خود با امضای بیش از ۳۴۰ سند در زمینه‌های انرژی، صنعت، تجارت، حمل‌ونقل، کشاورزی، آموزش، علم و فناوری، فرهنگ، نظامی-فنی و مالی، همکاری‌های متقابل خود را تقویت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha