اطلاع‌رسانی عجیب فدراسیون پرورش اندام از لغو مستریونیورس

تهران- ایرنا- مسابقات مستریونیورس به عنوان یک رقابت بین‌المللی که در ایران پایه‌گذاری شد، بنابر دلایل نامعلومی امسال لغو شد.

به گزارش ایرنا، این پیکارها که هر سال با حواشی عجیبی مثل هزینه‌های ثبت نام دلاری و عدم حضور حریفان خارجی و .... همراه است، قرار بود از ۲۳ تا ۲۸ بهمن برگزار شود و حتی رقابت‌های قهرمانی کشور نیز برای پر شور شدن آن لغو شد. با این حال در روزهای اخیر اخباری با عنوان لغو این مسابقه منتشر شد که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تاکنون هیچ واکنشی نسبت به لغو این پیکارها نداشته است.

ورزشکاران پرورش اندام با نزدیک شدن به این رقابت‌ها باید در رژیم‌ غذایی باشند و حتی نوشیدن آب هم در برخی روزها برای آنان ممنوع است تا بتوانند بدن خود را آماده رقابت کنند. در چنین رژیم‌هایی ورزشکاران پرورش اندام تغذیه خاصی دارند؛ برای مثال هفته‌ای چند کیلوگرم فیله مرغ باید مصرف کنند که با توجه هزینه‌های آن، رعایت این رژیم غذایی برای اغلب ورزشکاران این رشته دشوار است، حال در چنین شرایطی و در فاصله کمی از برگزاری مسابقات مستر یونیورس، با لغو مسابقات، این ورزشکاران هستند که ضرر خواهند کرد.

به تازگی فدراسیون با انتشار مصاحبه یکی از ورزشکاران پرورش اندام، تغییر زمان مستریونیورس و تصمیم دوباره برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را اعلام کرد. دلیل تغییر زمان مستریونیورس از طرف فدراسیون صراحتا مشخص نشده اما اعلام کرده که بیشتر ورزشکاران خواستار برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور هستند.

مسعود روشنی، سخنگوی فدراسیون پرورش اندام درخصوص این مسائل اظهار داشت: نمی‌دانم چرا سایت فدراسیون اطلاع‌رسانی را از طرف ورزشکاران انجام می‌دهد؛ اما طبق صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون داشتم، زمان بعدی مستریونیورس دقیقا مشخص نیست و احتمالا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد سال آینده برگزار شود. مسابقات قهرمانی کشور نیز طبق روال هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شود. تصمیم حذف یا برگزاری مسابقات را اعضای کمیته فنی می‌گیرند.

وی با اشاره به استقبال از مستریونیورس عنوان کرد: این رقابت‌ها در تقویم فدراسیون جهانی (IFBB) ثبت شده و اینکه ورزشکاران خارجی استقبال کمی انجام می‌دهند به نظرم ۲ دلیل دارد؛ اول بحث سیاسی کشور و دوم قدرت ورزشکاران ایرانی است. معمولا وقتی در دنیا می‌دانند که در ایران مقابل ورزشکاران ما نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند، دیگر تیمی هم اعزام نمی‌شود. البته برای اینکه این مسابقات در ایران جا بیافتد و ورزشکاران خارجی آن زیاد شود، زمان لازم است.

فدراسیون تاکید زیادی روی وجه بین‌المللی بودن مستریونیورس در کشورمان دارد با این وجود در سال‌های گذشته تعداد انگشت شمار ورزشکار خارجی در آن حاضر شدند. سطح مسابقات هرچقدر بالاتر باشد، حتی کسب عناوین پایین آن نیز می‌تواند افتخار خاصی برای ورزشکاران باشد؛ برای مثال ورزشکاری که در مسترالمپیا دهم شود نیز برای خودش جایگاه خاصی قائل است. با این حساب عدم حضور رقبای خارجی نمی‌تواند دلیل درستی برای استقبال پایین از مستریونیورس باشد و به نظر باید دلیل این موضوع را جای دیگر جست‌وجو کرد.

این در حالی است که فدراسیون برای ثبت نام در این رقابت‌ها به بهانه عنوان بین‌المللی، هزینه‌ دلاری از ایرانی‌ها دریافت می‌کند که اعتراض خیلی از ورزشکاران را همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha