۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85322129
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۷.۱ درصد مردم خراسان شمالی باسواد هستند 

۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85322129
۹۷.۱ درصد مردم خراسان شمالی باسواد هستند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اکنون براساس اطلاعات سامانه آموزش و پرورش، نرخ باسوادی جامعه هدف سوادآموزی در این استان ۹۷.۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالقاسم اکبری روز پنجشنبه در نشست شورای سوادآموزی استان اظهار کرد: سال گذشته ۷۷ درصد از سهمیه ۶ هزار و ۸۰۰ نفری استان در جذب سوادآموز محقق شد و امسال هم سهمیه استان جذب هفت هزار و ۸۰۰ نفر در مراحل مختلف سوادآموزی است.

وی، اجرای آزمایشی طرح ملی محله محور را از اقدامات برای کمک به ارتقای سواد در استان عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی به همراه استان های فارس و زنجان این طرح را اجرا می کند که تلاش داریم گامی برای بهبود وضعیت سوادآموزی در استان باشد.

اکبری در بخش دیگر سخنان خود، کسب هفت رتبه ملی در جشنواره دانایی و توانایی، کست رتبه نخست کشور در اعزام اردوهای زیارت اولی، شناسایی ۸۸ پژوهشگر دانش آموز را از جمله اقدامات مهم در عرصه آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار کرد: تاکنون یکهزار و ۶۲۵ دانش آموز و ۲۵۰ فرهنگی به این اردوها اعزام شدند و تا پایان سال ۹۰۰ دانش آموز و ۵۰۰ فرهنگی دیگر در قالب این اردو به مناطق جنگی اعزام می شوند.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های متولی در زمینه تهیه لیست جامع و به روز افراد بی سواد تاکید کرد و همچنین خواستار همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان برای تامین تجهیزات مورد نیاز برای آموزش مهارت های رایانه ای به سوادآموزان شد.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: یادگیری و علم آموزی توصیه دینی است و همه باید تلاش کنیم تا بی سوادی در جامعه ریشه کن شود.

به گزارش ایرنا، پراکندگی روستاها، تفاوت های فرهنگی، داشتن مشاغلی چون کشاورزی، کاذب، حاشیه نشینی و مشکلات اقتصادی از دلایل پایین بودن نرخ بی سوادی استان است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفر این استان در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha