۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85360649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فایننشال تایمز: اروپا با آشفتگی ناشی از حملات دریای سرخ مواجه‌ است

تهران- ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز نوشت: تولیدکنندگان و خرده‌فروشان اروپایی با آشفتگی ناشی از تغییر مسیر کشتی‌ها در دریای سرخ که باعث اختلال در زنجیره عرضه، افزایش زمان سفر و هزینه‌های حمل و نقل شده است، مواجه‌اند. 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این روزنامه به نقل از کارشناسان هشدار داد: حملات به خطوط کشتیرانی در دریای سرخ یک دوره آشفتگی و هرج و مرج را برای تولید کنندگان و خرده فروشان اروپایی ایجاد کرده زیرا زنجیره عرضه مختل شده است.

این رسانه افزود: تقریبا همه کشتی های باربری از کانال سوئز تغییر مسیر داده و از زمان حمله یمنی ها به کشتی ها در خلیج عدن و جنوب دریای سرخ، مسیر طولانی تری را به سمت دماغه «امید نیک» در آفریقا انتخاب کرده اند.

بر اساس این گزارش، این تغییر عمدتا بر خطوط کشتیرانی بین آسیا و اروپا تأثیر گذاشته و تا ۲ هفته به سفر عادی ۳۵ روزه آنها اضافه کرده و باعث ایجاد فاصله طولانی در ورود کشتی ها به بنادر اروپایی شده است.

سیمون هینی (Simon Heaney) مدیر ارشد تحقیقات کانتینری در شرکت مشاوره کشتیرانی مستقر در لندن گفت: به طور قطع این برای مشتریان شرکت های کشتیرانی دردناک است.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که مسیرهای کشتیرانی امن و جدیدتری در یک دوره کوتاه ایجاد شود.

فایننشال تایمز افزود: خطوط کانتینری که وظیفه جابجایی کالاها و قطعات تولیدی را برعهده دارند، به شکل عمده هفته‌ای یک سرویس در محبوب ترین مسیرهای خود ارائه می دهند.

بر اساس این گزارش، تاخیر در رسیدن قطعات باعث توقف خطوط تولید برخی خودروسازان شده است. اگر این اختلال ادامه یابد، ممکن است موجودی خرده‌فروشان به دلیل تاخیرها به اتمام برسد و شرکت‌هایی که کالاها را حمل می‌کنند با هزینه‌های اضافی مواجه می‌شوند زیرا خطوط حمل‌ونقل تلاش می‌کنند هزینه‌های تغییر مسیر را جبران کنند.

سخنگوی خط کشتیرانی مستقر در هامبورگ، گفت که ممکن است ازدحام در بنادر اروپایی نیز وجود داشته باشد زیرا کشتی ها خارج از زمان های برنامه ریزی شده وارد می شوند.

به نوشته فاینشال تایمز، برخی از کشتی ها هنوز هم از کانال سوئز عبور می کنند. پکن در حملات حوثی ها بی طرف بوده اما به گفته کارشناسان این اختلال باعث افزایش نرخ حمل و نقل شده است که بر شرکت های چینی تأثیر می گذارد.

شرکت سی ام ای، سی جی ام فرانسه، بزرگترین گروه کشتیرانی کانتیتری جهان از تغییر مسیر کشتی های این شرکت به سمت آفریقا خبر داده است هر چند که برخی از محموله ها زمانی که از سوی کشتی های جنگی فرانسوی اسکورت می شوند از کانال سوئز منتقل می شوند.

فایننشال تایمز افزود: برخی از شرکت های خودروساز که برای تامین قطعات مورد نیاز به کشتی هایی متکی هستند که مسیر خود را از دریای سرخ تغییر داده اند، تاثیر تغییر مسیر کشتی ها را حس کرده اند به طوری که تسلا در آلمان، ولوو در بلژیک و سوزوکی در مجارستان خطوط تولید خودروهای خاص را متوقف کرده اند.

این رسانه با اشاره به آسیب پذیری بیشتر شرکت های خودروساز افزود: شرکت فولکس واگن آلمان اعلام کرد که از ماه گذشته قطعات مورد نیاز را از طریق مسیر طولانی تر دریافت کرده است. به گفته این شرکت، این تغییر، هزینه ها را افزایش داده است.

در صنعت مواد غذایی شرکت تولید محصولات غذایی دانون فرانسه اعلام کرده در صورتی که اختلال دریای سرخ بیش از ۲ یا سه ماه طول بکشد، استفاده از جایگزین‌هایی مانند حمل و نقل هوایی را آغاز خواهد کرد.

در بخش خرده فروشی ها، گروه پپکو، که مالک شرکت زنجیره ای پاوندلند است و نظارت بر نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ فروشگاه تخفیفی پوشاک را در سراسر اروپا برعهده دارد، روز پنجشنبه هشدار داد که این وضعیت منجر به افزایش هزینه حمل و نقل و کندتر شدن تحویل کالاها می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha