۲۰ هزار تُن لوله‌ فولادی بدون درز در اسفراین خراسان شمالی تولید شد

بجنورد- ایرنا- مدیر تولید مجتمع صنعتی لوله گستر اسفراین گفت: ۲۰ هزار تُن انواع لوله فولادی بدون درز در این مجتمع از ابتدای سالجاری تاکنون تولید و تا پایان امسال به ۲۸ هزار تُن می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احمد فیضی روز یکشنبه در اردوی راهیان پیشرفت رسانه ها، اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان این استان در مجتمع‌ صنعتی لوله گستر اسفراین اظهار کرد: ۵۰۰ هزار تن انواع لوله بدون درز مورد نیاز صنعت نفت و گاز از سال ۸۴ تاکنون در این مجتمع تولید شده است.

وی عنوان کرد: مجتمع صنعتی لوله گستر اسفراین توانایی تولید لوله های بالای ۶ اینچ با هر ضخامتی را دارد و در سه سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است.

مدیر تولید مجتمع صنعتی لوله گستر اسفراین بیان کرد: بیشترین تولید لوله بدون درز در این مجتمع در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۱ هزار تُن بود.

وی ادامه داد: تجهیزات و امکانات این شرکت بیش از ۵۰ سال قدمت دارد که نیازمند طرح های توسعه ای است و این طرح هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فیضی یادآور شد: مجتمع لوله گستر برای ۷۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است و با اجرای طرح توسعه این ظرفیت به یکهزار نفر افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و تنها تولید کننده انواع لوله‌های جداری بدون درز مورد نیاز برای استخراج نفت است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ فولاد و لوله گستر و نیز صنایع پایین دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha