۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85360759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 امام جمعه شوش: استفاده از ظرفیت مساجد در راستای بیانیه گام دوم انقلاب ضروری است

دزفول - ایرنا -امام جمعه شوش با اشاره به جایگاه مسجد و اهمیت توجه به ظرفیت مساجد شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت مساجد در راستای بیانیه گام دوم انقلاب ضروری است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده اصل روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش در سالن جلسات شهید دانش نهاد امامت جمعه این شهر افزود: مسجد نخستین سنگر در مواجهه تیر دشمن است که ما را از هجوم دشمنان محافظت می‌کند.

وی توجه به ظرفیت مساجد را ضروری دانست و با اشاره به تدوین سند ملی مسجد توسط دستگاه مربوطه ادامه داد: طبق سند جدید تغییر در ساختار مساجد ایجاد خواهد شد و در اصل مساجد صاحب مشخصی خواهند داشت.

امام جمعه شوش با اشاره به ضرورت تدوین تقویم فرهنگی با محوریت مساجد گفت: مسجد سنگ‌بنای تمدن است همان‌طورکه پیامبر اسلام(ص) در بدو ورود به مدینه اقدام به ساخت مسجد کرد لذا باید با محوریت مسجد نسبت‌ به انجام برنامه‌های فرهنگی اقدام شود و دستگاه‌های شهرستان برای یک‌سال آینده برنامه خود را در این خصوص به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه کنند.

فرماندار شوش: میزبانی جشنواره قرآن و عترت مهم‌ترین رویداد شهرستان شوش است

فرماندار شوش نیز در این نشست با اشاره به میزبانی شهرستان شوش در جشنواره قرآن و عترت، برگزاری این جشنواره را بزرگترین رویداد فرهنگی شهرستان دانست و گفت: ادارات و دستگاه‌های شهرستان شوش با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد همکاری می‌کنند.

محسن حویزه با بیان اینکه این جشنواره از ۲۶ الی ۲۹ بهمن‌ماه به میزبانی شوش برگزار می‌شود، افزود: یکهزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در رشته‌های مختلف قرآنی از ۱۲ شهرستان استان خوزستان در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی در جامعه ادامه داد: باید از هر ظرفیتی برای آگاهی‌بخشی مردم استفاده کرد زیرا در جنگ ترکیبی دشمن شناخت اهداف دشمن و شیوه‌های تهاجم‌ آنها باید به‌درستی برای مردم تبیین شود.

فرماندار شوش توجه به موضوع اطلاع‌رسانی به مردم در قالب جهاد تبیین را بسیار مهم دانست.

ضربات اخیر سپاه به دشمن در خارج از مرزها یک فتح بزرگ برای جهان اسلام است

فرماندارشوش ضربات اخیر سپاه به دشمن در خارج از کشور یک فتح بزرگ برای جهان اسلام است چراکه باعث شد گلوگاه اقتصادی به‌دست نیروهای جبهه مقاومت و اسلام ‌افتد و شاهد ضعف و زبونی استکبار جهانی باشیم.

وی افزود: این بزرگترین سیلی محکم سپاه به ایادی داعش بود که یکی از فتوحات رزمندگان برای جبهه مقاومت اسلامی است.

حویزه با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان شوش ضمن قدردانی از زحمات انجام‌شده در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سامان‌دهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌ گفت: این اقدامات نشان از وجود اراده مصمم برای ساماندهی وضعیت فرهنگ و هنر شهرستان شوش است.

وی افزود: نحوه اجرای برنامه‌ها باید با اخذ مجوز و با نظارت دستگاه متولی فرهنگ و هنر باشد و سایر ادارات، دستگاه‌ها و گروه‌های فرهنگی و هنری برای فعالیت‌های خود باید هماهنگ با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش فعالیت کند.

سید مهدی چلوی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شوش نیز با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد شهرستان شوش گفت: هماهنگی و اقدامات خوبی برای تأمین اقلام مورد نیاز مجموعه مساجد به منظور تامین وعده‌های غذایی حاضران در مراسم اعتکاف به‌عمل‌آمده است.

گروه‌های فرهنگی هنری در راستای قانونمداری حرکت کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش نیز با اشاره به ضرورت اخذ مجوز اجرای برنامه‌ها و نیز هماهنگی لازم با این اداره و کارشناسان مربوطه گفت: همه گروه‌های فرهنگی و هنری باید در راستای قانونمداری حرکت و فعالیت‌ کنند.

علیرضا چرخابی با بیان اینکه انجمن‌ها و اعضای انجمن‌ها باید در مسیر درست اخذ مجوز فعالیت و تلاش کنند، افزود: شهرستان شوش ظرفیت بالایی در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی دارد.

وی ادامه داد: وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از فعالیت‌های ارزشمند و فاخر هنرمندان است لذا ضروری است که هنرمندان نیز با توجه به به این مهم و با هماهنگی با این اداره اهداف فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش اظهارکرد: در اجرای برنامه‌ها به موضوعات مختلفی توجه می‌شود که از جمله رعایت الزامات قانونی و نیز در مرحله اجرا رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی است که باعث استمرار برنامه‌ها و تولید آثاری باارزش منجر خواهد شد.

برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شوش نیز در این نشست در خصوص برخی برنامه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha