۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85360922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: میز مشاوره خانواده در نماز جمعه قزوین راه‌اندازی می‌شود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین وجود پایگاه ها در مساجد را کار ارزشمندی دانست و گفت: اگرچه میز مشاوره خانواده در برخی مساجد راه اندازی شده اما این میز در نماز جمعه قزوین نیز را اندازی می شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار با رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار کرد: ربا و رشوه حرام است، اگر اینها در زندگی کسی رسوخ پیدا کند قلبش را ویران می‌کند، دیگر قلبش خرابه است و آبادانی در آن نیست، در خرابه‌ها معمولاً حیوانات درنده، گزنده و خطرناک رفت‌ و آمد دارند؛ اما در خانه‌های آباد انسان‌ زندگی می‌کنند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قلب اگر آباد شد، فرشتگان خدا در قلب آدم حضور پیدا می‌کنند، ما باید این بشارت‌ها را جدی بگیریم، خداوند نیز فرموده کتاب، مکتب، آئین و دین را جدی بگیرید.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: برای مثال حاج قاسم سلیمانی در بحرانی‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط با شجاعت تمام به سوریه رفت، نه تنها نترسید، بلکه آنجا را امن کرد، یمن را به اقتدار رساند، وضعیت لبنان را متحول کرد، هویت فلسطین را تبدیل به هویت فلسطین مقاومتی کرد.

وی ادامه داد: بنابراین فرشتگان در دل آدم‌های شایسته ورود پیدا می‌کنند، برروی آنها تاثیر می‌گذارند و به آنها قوت قلب می‌دهند، به آینده امیدوارشان می‌کنند، استرس و اضطراب را از آنان دور می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: برخی آدم‌ها هر کاری می‌کنند فقط برای دنیاست، به فلان شغل می‌روند چون درآمدش بیشتر است، فلان کار را می‌کنند چون پول در آن است، یعنی فقط دنیا را جذب می‌کنند، اصلاً هم برایشان مهم نیست که این دنیا و اموال از کجا جذب می‌شوند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: یک موقع ما مردم را به مسجد می‌آوریم و می‌گوییم حالا که اختلاف دارید به مسجد بیایید تا ما کمک کنیم اختلافات شما حل شود؛ اما یک موقع همت می‌کنیم آن‌ قدر مردم را پای دین می‌بریم، از کودکی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بچه‌ها با قرآن که مرکز ذکر خداست آشنا شوند، با مفاهیم و نورانیت قرآن، رهنمودهای قرآنی، رهنمودهای ائمه (ع) که جان آدم را طراوت می‌بخشد و به انسان آرامش می‌بخشد، انس بگیرند، اگر ما بتوانیم فرهنگ قرآن و اهل‌ بیت (ع) را در دل مردم نشر دهیم، گویا از بروز اختلافات پیشگیری کرده‌ایم.

براساس این گزارش، در ابتدای این دیدار حسن عبدلیان‌پور، رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha